Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Stämpel sökes billigt!

Inlägg 1 av 6

2007-02-12, kl 16:03

Mika

Mika

Inlägg: 10

Stämpel sökes billigt!

Jag undrar om det finns någon här som tillverkar stämplat billigt eller vet vart jag kan vända mig.
Det ska vara stämpel som man kan ta med och det ska se ut så här:

EXPOZE.se
kl. 10-16 (070-49 99 463)   kl. 16-22 (073-720 46 47) 
[email protected]
Dekaler till bilar, MC, mobilen, laptopen, båten, skyltfönster o dyl. Tillverkar även skyltar.

Hör av dig till något av ovanstående om du har ide!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2007-02-12, kl 16:55

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Hej Marika!

Eftersom du jobbar med skyltproduktion borde detta inte vara svårt. Enstaka stämplar är oftast för små jobb att göra för att de ska bli lönsamma.

Ex på att göra en är att skapa ett eps original. Se till att beskära eller fräsa ett tjockt medelmjukt gummi. Montera detta på en bakgrundsplatta som du även byggt upp ett handtag på o vips har du en stämpel. Endast stämpeldyna saknas.

Alternativt är det bara att goggla på stämpeltillverkare som tex denna http://www.unigraphics.se

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2007-02-12, kl 16:57

Mika

Mika

Inlägg: 10

Det går inte att göra något liknande i vår maskin och vi har inga maskiner att göra något liknande i.
EPS-filen kan jag helt klart ordna inga problem men det är just att göra själva stämpelgummit som är problemet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2007-02-12, kl 17:10

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Är det specifika mått på gummit?
Har ni något emot att beställa från andra skyltmakare?
Jag har en kontakt som kan vara både bra och givande att utbyta erfarenheter och kunskaper med.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2007-02-12, kl 17:28

Mika

Mika

Inlägg: 10

Nä inga mått bestämda. bara texten.
Det kvittar om det skulle vara "konkurrenter" ;-) huvudsaken är att de kan ordna stämpel billigt ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2007-02-12, kl 19:32

username

Medlem
#30805

Inlägg: 2

Hej Marika

Du kanske redan har fått tag på stämpel men vi har handlat en hel del reklam material från www.vistaprint.se med bra resultat.
De har lite stämplar som är helt OK men med vissa begränsningar, jag har gjort en del egna stämplar som jag varit nöjd med men vi har inte haft så mycket text som du är ute efter däremot har vi en logotype som är lite mer detaljerar men även den har blivit bra.
Kolla även med Stämpline.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat