Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker någon som kan erbjuda...

Inlägg 1 av 3

2007-04-16, kl 19:59

username

Arslan

Inlägg: 6

Söker någon som kan erbjuda...

Hejsan

Jag ska nu starta en verksamhet inom handeln.
Och behöver någon som kan erbjuda mig ett startkapital.
Det jag behöver är 10 000 minst. Om man får mera är jag tacksam.
Det jag ska sälja är radiostyrda bilar och allt som hör till.
Och varför kommer då jag sälja bättre en de som redan finns?
Jo, jag kan erbjuda väldigt låga priser för exakt samma saker pga att jag har kontakt med en bra leverantör.
Jag kan erbjuda mer en 1000 kr biligare på saker !

Så fort någon har något att erbjuda så kontakta mig på: [email protected].

De du behöver göra är att hjälpa med en startkapital och sen bara lyfta fötterna på bordet och vänta på att pengarna kommer in på kontot.

MVH // Arslan 

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-04-26, kl 09:57

BjörnJKPG

BjörnJKPG

Inlägg: 4

Jaha... Ska du leka affär? Jag arbetar med radiostyrda produkter och kan säga direkt att om du inte kan skaka fram 10.000 själv så kan du lägga ner direkt. Att du skulle ha en leverantör som kan ge dig priser så att du kan ligga 1000:- under andra är mycket osannolikt. Då har du lagt på en för låg marginal. Ska man hålla på med ett företag så måste man ta betalt för att överleva. Vi tar emot en 40 foot container i veckan med radiostyrt. Att du ens skulle komma i närheten av de priser vi får tror jag inte på. Skulle det vara så att du hittat en fantastisk leverantör så är garanterat någon där och köper när som helst. Vi har t.ex. en agent i Kina som arbetar för oss. Tror du på idén föreslår jag att du börjar spara ihop pengarna själv och utför den. Jag får samtal varje vecka av drömmare som tror att de ska tjäna storkovan genom en webshop eller liknande. Det slutar alltid med att de får jobba livet ur sig för mycket lite betalning. Det roliga är att det tar väldigt lång tid innan de inser att deras timpenning är usel.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-04-26, kl 13:56

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Arslan du drömmer, Björn har helt rätt. Att tro att någon ska ge dig startkapitalet är  orealistiskt. Man behöver ofta minst 100.000 för att starta upp något och själv tar jag inget uppdrag där man har mindre belopp som utgångspunkt för egen insats.
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat