Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Kritik för kampanj

Inlägg 1 av 7

2007-11-29, kl 23:54

username

Medlem
#52746

Inlägg: 9

Kritik för kampanj

Hej!

Jag är i uppstartningsfasen av en webbkampanj som hittills har fått mycket bra respons sedan starten.  Vore kul och givande att få lite kritik på upplägget och hur det kommuniceras ut:

besök: www.goodway.se


Finns det något som kan ändras?

Tack på förhand.

Aron L
Goodway / Creative Relations AB
www.goodway.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2007-11-30, kl 01:27

username

Kent

Inlägg: 204

Min första spontana reaktion är: Vad är det som ska säljas? Du riskerar att få en massa intressenter som inte är intresserade vilket ger dej en massa merjobb helt i onödan samtidigt som såna som egentligen skulle varit intresserade inte besvarar annonsen då den verkar vara oseriös (Se bara hemsidorna för Herbalife). Jag hade aldrig svara på en sån här hemsida.
Min andra reaktion är: Var finns DINA uppgifter? Namn, företagsnamn, adress och kontaktuppgifter? Är man seriös sätter man ut dessa uppgifterna. Det ger framför allt förtroende hos de som är intresserade. Detta gäller speciellt som du har en tävling på hemsida.
Sen står det i rubriken: Anmäl ditt intresse redan idag! Efter vad jag har förstått borde du skriva "din skolklass'/ditt lags intresse".
Vet dock inte vad det är för skaer du tänker sälja men önskar dej lycka till!
Kent

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2007-11-30, kl 09:52

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Just det...varför skriver du inte direkt vad det är som skolklassen ska sälja?? Som det är nu, får man intrycket att det är något som behöver döljas.

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2007-11-30, kl 11:12

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Om ni nu skänker pängar till RB, varför har ni ingen logga där eller historik på hur myket ni skänkt tidigare?

Bluff eller troll...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2007-11-30, kl 15:07

username

Medlem
#52746

Inlägg: 9

Tack för alla svar! Jättebra kritik -  Ibland snöar man in sig i sina egna idéer och missar det självklara.

Kent:

1. Tack! Har helt missat att tänka på det - Kontaktuppgifter om bolaget med organisationsnummer respektive namn och adress + telefonnummer kommer upp under dagen. Klantig miss av oss.


Mikael och Linus:

2. Eftersom vi inte har avtalsreglerat samarbetet i dagsläget vill vi inte använda logotypen. Det kommer. Alla kunder får god inblick i hur mycket vi kommer skänka - men det kanske borde framgå redan på kampanjsidan som ligger där nu.


3. I dagsläget är summan vi skänkt 0:-... av naturliga skäl eftersom bolaget är nystartat. Däremot ska vi som sakt kanske förtydliga redan på kampanjsidan hur mycket som skänks och vad våra mål är - samt vad pengarna kommer gå till.


4. Nu har vi även lagt upp mer information om vad vi säljer.


Tack för alla svar. Ni är kanon!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2007-11-30, kl 18:47

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Jag tycker designen på sidan är snygg, och loggan känns fräsh.
Nu när det även direkt framgår vad som ska säljas, upplever jag sidan positivt.
Har ni tillverkat sidan själva, eller vilket bolag har gjort den?

Mikael
Lundgren Creative
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2007-12-01, kl 13:23

username

Medlem
#52746

Inlägg: 9

Mikael Lundgren: Jag tycker designen på sidan är snygg, och loggan känns fräsh.
Nu när det även direkt framgår vad som ska säljas, upplever jag sidan positivt.
Har ni tillverkat sidan själva, eller vilket bolag har gjort den?

Mikael
Lundgren Creative
www.l-c.se
Härligt att höra! Tack!

Vi har byggt sidan själva i stort sett från grunden. Jag jobbar en del själv med webutveckling och design. 

Det är verkligen positivt att få feedback i stort sett direkt ifrån den här typen av forum.

Den som har mer kritik eller åsikter får jättegärna lämna det direkt här eller maila till [email protected]

Tack!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat