Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Hur mycket finns kvar efter skatt

Inlägg 1 av 5

2006-10-09, kl 09:37

ag73

ag73

Inlägg: 14

Hur mycket finns kvar efter skatt

Hej,
jag driver en enskild firma och tror att jag kommer få ca. 718000:- i intäkter nästa år. Om man antar att jag har kvar 700000:- efter kosnader är betalda hur mycket kommer det att bli kvar till mig efter jag har skattat. Min kommunalskatt ligger på 32%, vi borser från karensdagar. Det är inte viktigt att det blir en uträkning som stämmer på öret utan känns viktigare att det stämmer ungefär, hellre att jag betalar lite mer och får tillbaka pengar på skatten än tvärtom.

Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-10-09, kl 10:05

ag73

ag73

Inlägg: 14

Kan jag kanske svaret på min egen fråga, vad tycker ni om uträkningen som kan göras på denna sida, är den ok? http://www.nutek.se/sb/d/840/a/3821

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-10-09, kl 13:23

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Ja, den är OK under förutsättning att du dels verkligen tänker skatta av hela resultatet på en gång och inte använda dig av möjligheterna att skjuta upp en del av det, dels att inte den nya regeringen kommer med ett ända förslag om skatteändringar till nästa år.
Jag hoppas väl och tror att inget av detta ska vara rätt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-10-09, kl 15:39

ag73

ag73

Inlägg: 14

Vad har jag för alternativ till att skatta av hela resultatet om jag behöver plocka ut ca. 22000:- varje månad som lön/eget uttag? 22000:- är mao vad jag måste ta ut varje månad för att kunna klara mina levnadskostnader.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-10-11, kl 10:12

stifor

stifor

Inlägg: 386

Ladda ned bokföringsprogrammet eFRedo, det enda på marknaden befintliga som ger dig svar på dina frågor.

Där får du veta exakt hur mycket du är skyldig i skatt, du får också veta hur mycket du kan avsätta i fonder för att skjuta fram din skatt.

eFRedo finns att hämta på www.enskildfirma.nu

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat