Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import av inredningsartiklar.

Inlägg 1 av 2

2008-02-04, kl 17:01

username

Medlem
#53266

Inlägg: 4

Import av inredningsartiklar.

Hej!
Är helt ny på den här fronten med eget företag osv. Det är så att jag hade tänkt starta en e-handel, till att börja med, där jag säljer inredningsartiklar från olika länder. Jag undrar då hur man går till väga för att hitta grossister i andra länder som tillverkar saker inom inredning? Är det dyrt att importera från tex Kina? Är väldigt intresserad av att sälja kinesisk inredning nämligen, först och främst.

Kan man tjäna något på ett sånt här företag? Eller är det dödsdömt då det redan finns en del e-handelsbutiker som säljer inredning?

Har funderat på den här idéen till och från i nästan ett år och vill verkligen komma igång med att sälja inredning på nätet. Men problemet då är ju import från andra länder, vart man ska köpa ifrån osv.

Tack på förhand.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-02-12, kl 07:20

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

Hejsan Alexander,

Dyrt från Kina? Inte nödvändigtvis, ofta så är priserna volymbaserade, men ibland går det även att köpa mindre volymer, men jag rekommenderar då att man gör detta på plats. Kan man tjäna pengar? Självklart, men kräver ju också, likt alla typer av försäljning att man givetvis satsar mycket tid och kraft på sin idé. Konkurransen inom heminredning är ganska så hård, men om man hittar en nisch som ingen annan har så finns säkert möjligheter.

Skicka ett mail till min kollega Johannes som är pÃ¥ plats i Kinas fabrik nummer ett (Guangzhou): [email protected], brukar gÃ¥ att ordna fram det mesta.

Ha en trevlig dag!

Mvh,
Mikael Hansson

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat