Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ide om ett broadcast nätverk för media och entertainment.

Inlägg 1 av 2

2006-09-03, kl 15:52

username

Kristoffer
Olsson

Inlägg: 9

Ide om ett broadcast nätverk för media och entertainment.

Vi har en väldigt omfattande ide om ett nätverk av siter där nyheter kommer presenteras kring de ämnen som sidorna är avsatta för.

Det enda som saknas nu är ett startkapital och en eventuell investererare.

Vi vill dock veta först innan vi bestämmer oss för att söka efter en investerare och det är ifall att en investerare kommer göra att vi kommer att förlora massa pengar på att ha en investerare i företaget eller om det kommer att gynna oss.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-09-08, kl 19:35

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Man kan väl säga som så här.

Kan man skapa hela sin idé och marknadsföra den lika mycket och bra som med en investerar så är svaret att han kommer att kosta alldeles för mycket. Men om Ni inte har kapital nog och vill komma igång och därför är beroende av att få in kapital så är det värt pengarna. Väntar man kommer någon annan före. Segar man sig uppför springer någon annan om.

Är man dessutom inte en van entreprenör så har man ett mycket gott stöd i att få in en erfaren person i bolaget.

Jag arbetar med utveckling och riskkapital folk i mitt arbete och jag har sett många varianter.

Jag rekommenderar absolut att Ni kör på om idéen ligger i tiden.

Har ni ytterligare frågor och synpunkter kan kanske jag hjälpa Er i början. Några enkla råd och tips bjuder jag på. Mer omfattande arbete debiterar jag per timme.

M.v.h.

Johan Olson
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat