Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Öppna webbutik.

Inlägg 1 av 3

2006-09-02, kl 15:26

username

Johan
Nilsson

Öppna webbutik.

Hej!

Skulle vilja importera och sedan öppna webbutik.

Kan jag regga mitt företag utomlands, t.ex. något land för att slippa skatt osv?

Mvh Johan Nilsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-09-05, kl 01:36

username

Mikael
Johansson

Det är klart att du kan regga dig på fördelaktigare platser för att få ett lättare avgifts- och skattetryck. Det finns företag som arbetar med att hjälpa folk med det. Mot avgift så klart.

Men varför skall du göra det för? Då gör du det bara svårare för mig att driva mitt företag. Eftersom jag då behöver betala för dig också, via mina skatter, avgifter osv

Sen när du sitter i ett väntum i mitt företag och får vänta länge länge länge för att jag inte har råd med det antal anstälda jag behöver för att ta hand om mina kunder (dig). Jag måste ju betala för det som inte vill betala och dessutom betalar jag för mig också.

Då sitter du där och klagar och undrar varför det är så värdelöst när skatterna är så höga. Men nu vet du i alla fall varför.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-09-08, kl 19:38

Jolson

Jolson

När du tjänar tillräckligt mycket för att behöva bekymmra dig om det så finns det alltid lösningar och folk som vill hjälpa dig med det.

Men det är lättare att börja i Sverig där du kan få hjälp och råd och förhoppningsvis kan undvika att bli blåst.

Kör hårt!

m.v.h.

Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat