Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Vad göra av sin produktide? Behöver råd.

Inlägg 1 av 4

2006-09-01, kl 15:36

username

Peter
Walleskog

Vad göra av sin produktide? Behöver råd.

Hej.

Jag tränar och har tränat en del styrketräning genom åren. På detta sätt har jag även kommit i kontakt med en mängd olika kosttillskott i alla former och varianter.

Nu är det så att jag kommit på en affärside, eller det är väl mer en produktide som jag tror skulle kunna sälja bra.
Det är inte en unik produkt i sig, utan mer ett bättre alternativ till en redan existerande liknande produkt.

Vad vore det bästa att göra av en sån här ide, förutsatt att man bestämt sig för att prova den? Leta grossister som kan tillverka och sedan helt enkelt försöka sälja ut den till butikskedjor osv? Kontakta företag som redan är i branchen och har resurserna? Kan man sälja en produktide? Hur går sådant till? Hur värders dom?

Jag tror på iden och vill inte bara ge bort den till något företag heller. Därför tänkte jag höra med alla kloka människor här inne :) Ge mig råd och tips! Tack!

/Peter

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-09-01, kl 15:41

username

Peter
Walleskog

En liten rättelse. När jag skrev ta kontakt med grossister menar jag att man utvecklar produkten på "egen hand", hittar en tillverkare och sedan försöker sälja.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-09-01, kl 16:17

username

Medlem

Hej Wpeter
vårt import bolag har nyligen sålt Paketeringslinjer för tabletter, kapslar, pulver till ett företag i sverige som tillverka kosttillskott med vår maskin.Har funderat själv på att tillverka/ producera kosttillskott har alla kontakter som behövs från pulver till burk.Mitt problem är att jag inte kan kosttillskotts marknaden och frågan hur man ska marknadsföra sig kvarstår dvs nå ut till kund

kontakt: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2006-09-04, kl 11:20

username

Peter
Walleskog

expediten: låter intressant, jag hör av mig via mail.

Någon som har erfarenhet av att sälja en produktide?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat