Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Reklampennor? Bra företagside?

Inlägg 1 av 5

2006-08-08, kl 17:22

username

Anonym
Anonymt

Inlägg: 4

Reklampennor? Bra företagside?

Hej! Har funderat lite på en affärside, mer som ett hobby företag bredvid studerandet. Tycker ni det låter som en bra ide att Marknadsföra reklampennor? Typ skicka reklamblad till småföretagare + hemsida, och erbjuda några olika modeller av reklampennor? Och sedan beställa pennorna enligt kundens krav från en tillverkare? Och ha leveranstid typ 1 eller 2 månader. Kan man tjäna något på denna ide?

Senare skulle man kunna förstora verksamheten med tex öppnare och andra prylar...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-08-08, kl 19:13

ruffestuffen

ruffestuffen

Inlägg: 44

Det vimlar av företag som sysslar med detta. Numer även wettergrens m fl. Många har även golfbollar, kläder, porslin etc med tryck på. Även godis.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-08-08, kl 20:11

username

Anonym
Anonymt

Inlägg: 4

Men då skulle det ju räcka med att vara en bra säljare... hur mycket kan man ta för pennorna? Kunden kan ju beställa direkt från fabriken om dom vill, för vanliga priser? Men alla företagare kanske int har tänkt så långt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-08-08, kl 20:17

username

Anonym
Anonymt

Inlägg: 4

Går ju förstås att sälja annat än endast pennor då man beställer direkt från grossisten..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-08-09, kl 18:35

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

ar man duktig gar allt att salja och du kanske hittar hagot som ingen annan har. Nar jag kom fran flyget en gang visade en man mig en produkt som han hittat. den blev sedan mycket stor. Om det var han som agerade aven da vet jag inte.
Lars
www.flysverige.nu
[email protected]
Start av foretag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat