Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Vill sälja annonser på min sajt

Inlägg 1 av 5

2006-08-02, kl 23:21

username

Kristoffer
Olsson

Inlägg: 9

Vill sälja annonser på min sajt

Hejsan, jag har nu en färdigutvecklad websida att arbeta med, en internationell webplats med en beräknad månadstrafik på över 10 000 unika besökare i måndanden.

Nu vill jag ha lite hjälp och förslag på hur jag skall lägga upp priserna på mina annonser och hur jag når kunderna på enklast sett..

MVH Kristoffer Olsson
//
Email: [email protected]
telefon: 0706613454

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-08-03, kl 11:11

username

Jan
Lindwall

Inlägg: 63

Frågor
1. Vad grundar du din besöks statistik på?
2. Mot vem eller vilka riktar sig din sida mot?
3. Om du inte vet hur du når kunder, hur ska du marknadsföra din sida?
4. Vad menar du med internationell webplats?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-08-03, kl 11:40

username

Kristoffer
Olsson

Inlägg: 9

Hej.
1. Besökstatestiken är tillför ett räkne exempelbara då jag behöver veta hur jag skall räkna ut ett pris på en annons som visas under hela vistelsen för varje av dessa 10 000 då priset per annons stiger då det är mer som exponeras.

2. Sidan har en väldigt bestämd målgrupp människor med intresse för spel och film.

3. Kunder är i mitt sammanhang inte samma som besökare utan annonsörer.
marknadsföringen mot besökare kommer ske på lite olika sätt med forum och lokala annonser.

4. Att sidan inte är på svenska utan har funktioner till att all text på sidan kan översättas av olika användare till andra språk..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-08-03, kl 11:40

username

Kristoffer
Olsson

Inlägg: 9

"räkneexempel bara"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-08-04, kl 19:19

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 38

Kan bara svara för mig själv. Men för en sajt med 10 000 unika /månad (det vill säga 300 om dagen på ett ungefär) skulle jag kunna tänka mig att betala 100- 300 kr /månad. Hade jag varit dig hade jag nog lagt upp google-annonser eftersom du har en internationell besökskrets. Då anpassas ju annonsera. Sedan är jag ingen expert.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat