Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Referenser sökes, fixar er hemsida.

Inlägg 1 av 3

2006-07-27, kl 21:37

username

Medlem

Referenser sökes, fixar er hemsida.

Hej!

Jag är på gång, eller iaf har funderingar på att starta upp ett eget företag vid sidan om mina studier och söker därför nu "kunder" att göra hemsidor till för att ha som referenser när väl företaget är igång.

Nya som gamla företag/privatpersoner är välkomna att höra av sig om Ni är intresserade av att få en enkel, smidig och användarvänlig hemsida skapad just för Er. Detta riktar sig främst till de som vill ha en enkel hemsida med information om företaget, tjänster, varor m.m och inte de som vill ha avancerade lösningar så som webbutik, cms, forum osv. Vänd Er istället till etablerade webföretag.

Som sagt så sker detta helt gratis och det går därför inte att ställa några krav på hemsidan, utan är Ni nöjda med arbetet så är det ju jättebra, men är ni ej det, då är det bara att beklaga. Ni får däremot gärna komma med förslag och idéer under arbetets gång då jag gärna ser att det finns någon kontakt under tiden då sidan arbetas fram.

Observera att jag ej utför någon form av programmeringar av script i php eller asp, utan detta är enbart design av Er hemsida i XHTML och CSS. Kan ev. fixa ett enkelt kontaktformulär. När arbetet är utfört så skickas sidan till Er med de filer (bilder, html, css) som krävs och ni får alltså själva ansvara för att ni redan har det klart med webhotell, domän osv. Eftersom det är just referenser jag är ute efter vill jag ju gärna att sidan finns på nätet sen också. Det finns ju självklart inget krav att Ni måste använda designen, men gör Ni det vill jag ha min mailadress synlig på sidan och att den ändras till företagsnamnet vid en ev. registrering. Ni kan när som helst avbryta arbetet eller ta bort sidan. Jag hoppas däremot att vi kan komma fram till någon lösning som gynnar båda parter.

Jag jobbar i den takt jag hinner med och tackar bara ja till jobb som jag anser vara intressanta och givande för egen del. Jag jobbar inte heller med något annat när det gäller just detta referens-sökande, utan vill Ni ha en helhetslösning när det gäller ditt företag på webben tycker jag Ni ska kontakta någon etablerad webbyrå. Är det dock just designen av sidan Ni vill ha/ska fixas till så är jag intresserad av att försöka ge Er något som Ni blir nöjda med som kan vara ansiktet utåt på nätet. Jag gör heller inga senare uppdateringar eller ändringar av hemsidan när jobbet är klart om det inte är så att företaget som jag planerar på blir verklighet. Då kan uppdateringar och ändringar ske efter överenskommelse om pris.

Hoppas på något intresse. Maila mig på: [email protected]

Mvh
David

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-07-28, kl 18:29

edeving

edeving

Det du gör är ett utmärkt sätt att skaffa sig erfarenhet samt se vilket intresse som finns.
Hade du dock tänkt starta ett företag baserat på det du beskriver så rekommenderar jag MYCKET starkt att du tar och lär dig ASP och PHP för att kunna leverera större lösningar än bara en design till Nisses Måleri.
Det svämmar redan över av folk som skapar mycket fina designer åt folk för en hundralapp, och det går inte att ro runt en firma på.
Som du skriver så kommer du säkert sköta uppdateringar av sidorna om ditt företag blir verklighet, och då tickar det ju in lite pengar där också!
Önskar dig dock mycket lycka till, och som sagt, man måste ju börja nånstans!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-07-28, kl 19:34

username

Medlem

Tack för ditt svar.

Du har rätt i det du skriver att det inte direkt är brist på personer/företag som är villiga att ta åt sig den sortens jobb. Samtidigt så är det fler och fler som själva lär sig, eller känner någon som kan göra deras sida helt gratis.

Tanken är nog inte att försöka leva på detta, utan ha det som ett sätt att försöka dra in lite extrapengar vid sidan om studierna. Detta är ett intresse och möjligtvis något som jag kommer att arbeta med när utbildningen är klar och ska jag starta något eget är det detta som gäller.

Du har också rätt i att jag borde skaffa mer erfarenhet inom PHP/ASP/databaser osv, och det är något jag gör nu.

Jag är också väldigt intresserad av att ha något eget både för att det verkar kul och för att jag tror det skulle göra mig gott både som person och något som kan vara positivt vid ev. framtida jobb. Plus att jag tror att det är lättare att få kontakt med kunder om man har någon enskild firma.

Så alla som ser detta och blir intresserade av mitt första inlägg, tveka inte att höra av er.

/David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat