Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

studentjuristerna HB - Vad tycks?

Inlägg 1 av 3

2006-07-15, kl 14:48

username

Stefan
Palm

Inlägg: 10

studentjuristerna HB - Vad tycks?

"Hej, funderar på att starta ett företag som skall erbjuda juridiska tjänster på en vanlig nivå för (blivande) nyföretagare. Här skall affärsjuriststudenter samt doktorander finnas tillhands för att främst få mer erfarenhet och komma ifrån den byråkratin in till verkligheten."
- Skulle vilja få kritik för min ide. Tror ni att det kan behövas? Tjänsten skulle vara billig eller t.o.m gratis bara för att hjälpa företagare med myndighetsfrågor, nystartsfrågor eller skattefrågor i gengäld att man får kunskap om företagande och juridik. Nå vad tycks?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-07-16, kl 04:18

username

Medlem
#48485

Inlägg: 12

Jag tror iden är väldigt bra. Den har förutsättninar, om ni tåls ta er tid med den. Om ni grundlägger den rätt i grunden, exempel med rådgivning via nätet, på ett lätt och begripligt sätt, så finns det ett stort behov av enklara tjänster som avtal, eller direktrådgivning på uppkomna situationer.
Ge då i utbyte att ni kanske gör det gratis, och då istället finansierar sidan med annonser. Räkna då att ni måste bli ett välbesökt nätsida för det ska generera större summor. Eller så tar ni betalt, men då på en vanlig nivå. Vet att Aftonbladet säljer enklare dokument för några tiotals kronor.
Som sagt behovet av det du talar finns.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-07-17, kl 18:01

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Tidigare fanns det just det du talar om gratis for hogskolestuderande men det var nagra ar sedan annars behovs det alltid rad av olika slag. Kommuner erbjuder mindre radgivning ocksa. Ger man myndigheterna lillfingret tar de hela handen.
lars
www.flysverige.nu
[email protected]
Start av foretag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat