Inlägg 2 av
2
2006-06-16, kl 11:33
mikaely2a
Hejsan Anna,
Det första du bör tänka på är att ha en nära kontakt med dina producenter och leverantörer och att ni upprättar handlingar (kontrakt) för om något skulle gå fel. Vad gäller producenten/leverantören i Estland så skulle jag åka dit själv för att se hur produktionen ser ut. Jag åkte själv ner till Polen för några år sedan och pratade med en del leverantörer där, det var en givande och rolig resa och även om jag i slutändan inte köpte något den gången så lärde jag mig en hel del om företagskulturen där och jag kunde knyta en del trevliga kontakter.
Vad det gäller handel från Nepal så gäller samma sak som med all annan handel från Asien att du verkligen måsta kolla upp dina producenter ordentligt och se till att alla rutiner för handeln är på plats innan du gör dina köp. Det kan också vara bra att själv kolla in producenten på plats eller anlita någon som kan göra det åt dig, det behöver inte bli så dyrt.
I övrigt så kan jag inte säga så mycket mer, det är bara att prova sig fram, man kan komma att stöta på en del misslyckanden, men det är bara att resa sig igen och prova på nytt.
Har du några ytterliggare frågor så kan du maila mig på [email protected]
Hoppas att du har någon nytta av det som jag skrivit och lycka till!
Mvh,
Mikael Hansson
Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia
Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]
Web : http://www.yourlink2asia.com
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat