Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nytta med revisor?

Inlägg 1 av 4

2004-06-24, kl 15:00

username

Mats
Andersson

Inlägg: 5

Nytta med revisor?

Ska starta en liten hantverksfirma (enskild firma) på franchise-basis och undrar om ni kan råda mig att sköta bokföring o sånt själv, eller om jag ska anlita en revisor. Jag tänker på att en revisor sitter på en massa kunskap och tips som jag kan ha nytta av. Jag kan bokföra hjälpligt själv men som sagt så kanske en revisor kan göra fler avdrag.
Vad kostar det att anlita en förresten?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-06-28, kl 11:45

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

I en enskild firma ska du inte ha revisor, det är för det första alldeles för dyrt och för det andra så är en revisor expert på aktiebolag knappat på enskilda firmor. Om du inte egentligen menar en revisor utan en redovisningskonsult så är svaret att du absolut ska ha en. Det handlar då inte bara om att hitta avdrag i deklarationen utan om en massa annan hjälp du kan få . Kostnaden varierar naturligtvis mellan olika firmor som med alla andra tjänster, och beror bl a på kompetensen i byrån. Det finns allt från rena bokföringsbyråer där du kan få hjälp med själva bokföringen och inget annat till byråer som vår där du får hjälp med bokföring, bokslut, deklarationer, löner, budgetar och mycket mer. Ring runt till några och fråga om priset, men tänk på att få besked om en uppskattad tidsåtgång också. Det blir inte billigare att anlita någon som tar 200:- i timmen men kommer att lägga ner 8 timmar i månaden än ex oss som tar 350:- i timmen och kanske skulle lägga ner 4 timmar i månaden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2004-06-30, kl 09:06

username

Mats
Andersson

Inlägg: 5

Tack så mycket Karin. Då är det alltså en Redovisningskonsult jag ska ha tag på...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2004-10-17, kl 00:10

username

Andreas
Gustavsson

Inlägg: 13

Hej jag har en Revisor och det e inte dyrt alls han tar ca 2500 för ett helt år och sköter allting till mig så det hon pratar stämmer inte alls och dom kan Enskilda firmer bra så jag tycker du ska ringa detta nummret 040-71770 och prata med dom
MVH Andreas Åstorps carstyling

Inläggets betyg
Svara Svara med citat