Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Hur skapar jag fakturor med inbetalningskort längst ned?

Inlägg 1 av 7

2006-05-24, kl 22:19

username

Peter
Nilsson

Inlägg: 2

Hur skapar jag fakturor med inbetalningskort längst ned?

Många av mina kunder använder inte internet utan föredrar att få en faktura med inbetalningskort längst ned. Det vill jag gärna kunna erbjuda dem. Undrar därför vad jag behöver göra för att kunna skriva ut inbetalningskort till kunderna.

Jag har massor av olika mallar för fakturor lagrade i datorn men inte någon av dessa inkluderar ett inbetalningskort längst ned...så det är något frustrerande.

Hoppas på lite hjälp i frågan om hur jag ska göra för att få lite gladare kunder...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-05-25, kl 09:41

Sten_UNICELL

Sten_UNICELL

Inlägg: 54

Du kan köpa färdiga fakturablanketter i bokhandeln. Blanketterna är förtryckta med beloppsfält etc och dom är perforerade sä att man lätt kan riva av inbetalningskortet.
Sedan kan Du använda dessa blanketter i Ditt faktureringsprogram - om det finns stöd för detta i programmet - och det borde det finnas - finns a alla fall i våra program.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-05-25, kl 15:18

username

Peter
Nilsson

Inlägg: 2

Tack för ditt svar. Jag tycker att jag har tittat i bokhandeln efter sådana blanketter (har dock inte frågat någon i personalen). Ska ta en liten runda i bokhandeln snarast möjligt (de har ju stängt idag) och kika lite mer fokuserat. Vet du förresten om vad blanketterna brukar kosta och hur många man får för det priset?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-05-26, kl 09:01

Sten_UNICELL

Sten_UNICELL

Inlägg: 54

Det finns nog olika förpackningsstorlekar och därav också olika pris. Inte så förförligt dyrt i vart fall. Det finns för både plusgiro och bankgiro. Idag har dom öppet :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-06-01, kl 22:07

username

Niklas
Björnestål

Inlägg: 50

Om inte bokhandeln har kan du beställa från till exempel quill (www.quill.se)
De har vettiga priser och låg frakt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-06-06, kl 10:20

username

Hans
Fohrman

Inlägg: 52

Såg att SPCS hade sådana på sin webbsida. 195:- för 900 ark.

Hans F

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-06-07, kl 18:41

Stefan

Stefan

Inlägg: 84

Kan man inte skriva ut dem själv? Typ "rita av"/scanna och sen lägga in som en bild längst ner på fakturorna eller i excel?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat