Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tradedoubler

Inlägg 1 av 2

2006-04-28, kl 14:21

username

Johan
Lindahl

Inlägg: 4

Tradedoubler

Jag driver en ganska välbesökt sajt och blev för en tid sedan kontaktad av Tradedoubler som ville att jag skulle bli "premium partner" vilket jag sa ja till för att testa.

När jag nu kollade en specifikation för utbetalning så såg jag till min förvåning att de har dragit av en summa för arbetsgivaravgift. När jag ringde dem för en förklaring så säger de att, tekniskt sett, så är man anställd av företaget som betalar ut pengarna och att de i det här fallet har lagt arbetsgivaravgiften (och skatt) på den anställde.

Detta tycker jag låter helt absurt och jag undrar om det ens är lagligt att göra på det här sättet? Det heter ju inte ARBETSGIVARavgift för att den anställde ska betala den. Och om man nu är anställd, ska man inte då få semesterersättning, pension och allt annat som anställda har rätt till?

Någon som har koll på lagar och regler?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-05-12, kl 09:42

username

Boyan
Petrovic

Inlägg: 24

Jag håller absolut med dig.

Man skall se upp för företag. Dem är grymma på att blåsa oss "små".
Har oxå funderat att sätta ut min sajt där (www.tarot24.se) . Men vågar inte pga har mkt stor begräsat ekonomi.

Hoppas det har löst sig!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat