Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investera i kondomföretag

Inlägg 1 av 2

2006-04-20, kl 02:39

username

Andreas
Källdén

Investera i kondomföretag

Hej,Jag har utvecklat en affärsidé som huvudsakligen gäller försäljning av kondomer via sms.Självklart ska kunden även kunna handla via kort och liknande. Då gäller det både kondomer och glidmedel.Min idé är att skippa sexleksakerna och göra kondomer tillgängligt för alla, och att man slipper köpa det i affären.Finns idag inga stora företag på detta och jag vet att med min erfarenhet och kunskap inom detta så kommer det att slå. Tanken är även att man ska kunna designa sitt eget etui till en kondom, men det är i framtiden och bara en rolig sak. Jag har leverantörer av dem bästa, billigaste och mest välkända kondom märkena. Tanken är att kunden ska kunna hitta rätt kondom för sin penis.Har ett redan klart system och även ett väldigt bra domännamn för detta, allt är klart med sms-lösningen och liknande. Även hur marknadsförningen skulle se ut. (Via double.se och tradedoubler är tanken).Nu gäller det bara att skaffa ett kapital för att kunna dra igång det hela.Skulle med detta gärna se om det finns någon som skulle vara intresserad av att investera i denna företagsidé och då även hur.Med vänliga hälsningar,[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-05-15, kl 22:40

gundepost

gundepost

Bra idé! Det är många som upplever det lite pinsamt att köpa gummin.

Skiljer sig din idé markant från t ex Kondomkungen?
http://www.kondomkungen.se/

Det gäller att ha en ny vinkling om man skall kunna konkurrera med redan väletablerade företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat