Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

enskildfirma, företagsförsäkring?

Inlägg 1 av 2

2006-04-10, kl 13:36

username

Nima
Yousefi

Inlägg: 18

enskildfirma, företagsförsäkring?

Hej jag har nu skickat iväg alla papper till bolagverket o skatteverket för att få öppna en enskild firma. Min fråga är nu, eftersom jag kommer göra ett större köp av dyr kamera utrustning vill jag gärna vara på den säkra sidan...
jag vet att hemförsäkringen täcker skador för saker man köpt in privat men hur förhåller det sig för produkter som företaget ( enskild firma) köpt in? måste jag teckna någon slags företagsförsäkring eller täcker min hemförsäkring även dessa produkter?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-04-10, kl 22:47

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Hembörsäkringen täcker inte företagsinköp. Den dyra kameran kostar säkert över 5000+ moms men du kan köpa in detaljer senare som kostar under detta belopp som är avdragbart direkt. eller ska vara det även om vi på starta eget haft diskussion om detta. Men man kan inte vara helt säker. Jag håller själv på att bråka om en programvara som kostade under 2000:- som nu är uppe i Regeringsrätten, därefter kommer ett brev att sändas till Regeringen om deras företagspolitik i verkligheten.
Det kan det vara bra att ha i bakhuvudet när man köper in.

Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat