Hejsan Nike!
Jag vet vad du har för bakrgrund eller vilka kunskaper du besitter, men en risk med försäljning på internet är framförallt konkurrensen. Du skriver i ditt brev " vad ska man sälja, som det inte redan finns 1000 saker av" , det man framförallt bör tänka på när man ska sälja saker på internet i form av egen verksamhet är att man har en produkt/tjänst/erbjudande som håller i längden trots att den vardagliga konkurrensen ökar ständigt. Så försäljning av exempelvis pyssel,krims-kras etc. etc. etc kan jag starkt avråda dig ifrån. Får jag föreslå något så är det inom energibranschen, alla vet ju att att det blivit något av en trend att köpa värmepump till " fina villan", här har du en produkt som innhar hållbart värdeskapande med många argument till din fördel, den finns i många olika utföranden såsom luft/luft,luft/vatten,bergvärm,jordväme och solvärme, dessa kan kombineras ihop allt utifrån kundens behov och vilja, att den dessutom drar ner elkostanderna beräknat på en års period med i många fall 40-50% är ju ett oslagbart argument. Detta kanske inte alls är intressant för dig, men jag är helt övertygad om att det skulle vara en hållbar ide långt framöver. har du egna ideer eller tankar så är du välkommen att kontakta mig för gratis rådgivning. Mvh