Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Deklarationen i år.. ???

Inlägg 1 av 4

2006-03-23, kl 10:03

username

Peter
Niklasson

Inlägg: 19

Deklarationen i år.. ???

Hejsan !!

Har ett handelsbolag med en kompis och skall för första gången i år deklarera för detta.
Då vi varken har köpt eller sålt någontin har vi NOLL kronor att fylla i den blanketten.
Kommer jag ändå att få mitt slutliga skattebesked i December då och inte Juni som tidigare ?

Hälsningar Peter

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-03-24, kl 15:12

username

Mathias
Klaesson

Inlägg: 22

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan !!

Har ett handelsbolag med en kompis och skall för första gången i år deklarera för detta.
Då vi varken har köpt eller sålt någontin har vi NOLL kronor att fylla i den blanketten.
Kommer jag ändå att få mitt slutliga skattebesked i December då och inte Juni som tidigare ?

Hälsningar Peter



Tyvärr så tror jag att detta är fallet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-03-24, kl 22:48

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Du är företagare och då är det december som gäller. Att ni inte köpt och sålt något i bolaget innebär ju inte med automatik att ni inte har något att deklarera, dessutom ligger ju den delen i Handelsbolagets deklaration inte i er egen.
I N3:an som går med er egen deklaration behandlar man bara resultatet inte hur det uppkommit.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-03-25, kl 18:12

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Kostnader måste väl ändå finnas?

Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat