Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Hur skicka paket billigast?

Inlägg 1 av 4

2006-03-08, kl 16:40

username

Medlem

Hur skicka paket billigast?

Har förstått hur volymberäkning fungerar, men behöver andra alternativ än Posten AB. Jag kommer att skicka lätta saker som tyvärr har en otympligform, och därför behöver mer utrymme än vad de väger, alltså volymvikten gör att paketen blir dyra.

Finns det inget sätt alls att komma undan detta? Skulle vara så tråkigt om det är frakten av mina paket som kommer att göra att jag inte klarar det.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-03-08, kl 23:14

puff__

puff__

Tyvärr är det som så att alla nyttjar fraktdragande vikt. Men om det handlar om volymer " mängder" som du tänker skicka ut så begär in offerter från de övriga bolagen.. tex,dhl, pnl, etc.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-03-09, kl 13:22

larsarenander

larsarenander

Jag har en god vän som berättade om postens nya priser. Han har som otympliga saker. Aldrig mer posten sa han.
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2006-07-11, kl 15:55

username

Johan
Kristersson

Ett tips är att släppa ut luften ur dina uppblåsbara badbollar innan du skickar iväg dem då blir frakten billigare och det tar mindre plats.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat