Inlägg 1 av 6
2006-03-07, kl 16:04
Problem på arbetsplatsen / behöver hjälp
För ca 2 år sedan startade vi upp ett nytt företag där vi är 4 st anställda och samtliga är delägare.
Det gick bra ifrån början uppdragen började rulla in och vi har haft så att göra hela tiden. Vi har kunnat ta ut bra löner och semestrar.
DOCK så har vi aldrig tagit upp semesterdagar, sjukkassa halvtid, heltid osv. Utan vi har bara kört på med samma lön hela tiden oberoende om man är sjuk, ledig eller har semester.
Lite bakgrundshistoria
4 anställda
4 singlar
2 syskon
1 ensammstående förälder
Saken är att en pakt har bildats.
Person 2 tycker ALLTID samma sak som Person 1. Oavsett om det gäller om en apelsin har en brun eller svart fläck till större viktigare saker. Detta gör det väldigt svårt att diskutera saker och ting.
Sen angående arbetstider.
Vi har fria tider och man får komma och gå som man vill MEN. Den ensamstående föräldern går gärna hem kl 15:00 3-4 dagar i veckan. Ledig varenda lov + 6-7 veckor på sommaren. Allt detta för barnens skull. Jag vet att jag inte kan lägga mig i dennes barnuppfostran och jag skulle inte ha några som helst problem med detta sålänge vi hade pratat om detta. Men det har vi inte, utan personen ser detta som en självklarhet. Men personen inställning gör det till en ommöjlighet. Såfort man rör ämnet så blir det ramaskri om att den kanske ska döda sina barn så vi slipper problemet och att vi hatar barnen. Och självklart kommer paktpartner och tar dennes sida som dessutom gärna jobbar över för att tecka lite av dennes arbetsupgifter.
Jag vet att jag har skrivit lite rörigt men jag hoppas ni uppfattar lite iaf och har några idér. Har inte tid att titta igenom det nu utan måste iväg
/mvh Anonym
Svara Svara med citat