Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Fråga till programerare

Inlägg 1 av 7

2006-02-28, kl 23:04

username

Sebastian
Zavala

Inlägg: 1

Fråga till programerare

Hej, först så undrar hur mycket det skulle kosta med en community ?? någon som vet?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-03-01, kl 21:39

username

Viktor
Jansson

Inlägg: 21

Jag kan göra en för 5000 kr

Mejla mig: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-03-02, kl 20:00

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Man får ju vad man betalar för..
Visst kan man köpa jeans på rusta för 100 kr, men hur länge håller dom jämfört mot ett par jeans från JC för 1.000 kr?
Vänd dig till en proffesionell webbyrå som kan ge dig garanti, support och kvalitet istället för att vända dig till barn som gör det svart på fritiden

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-03-03, kl 21:31

username

Jonnie
Krig

Inlägg: 32

begär in offert från olika företag

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-03-04, kl 17:36

username

Daniel
Weklund

Inlägg: 15

Kostnaden beror helt och hållet på hur du vill ha ditt community. Vilka funktioner med mera. Jag föreslår att du gör som föregående talare sa, begär en offert från olika webbyråer.

Daniel
Blidinegen.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-03-10, kl 08:26

Pär Abrahamsson

Pär Abrahamsson

Inlägg: 45

Helt utan att ha sett någon kravspec eller annan önskelista så börjar väl en realistisk budget från en professionell leverantör med en prislapp på kanske 150 tusen, då får man de vanligaste funktionerna levererad på en plattform som tål kanske tiotusen medlemmar och några hundratal samtidigt inloggade med skaplig men inte enastående design.

Begreppet community kan ju vara så otroligt olika, handlar det om typ en anslagstavla för den lokala pingisklubben så finns det ingen anledning att lägga de pengarna utan då kan man lätt gå på Viktors alternativ istället.

Men ska du ha en realistisk koll på priset så behöver du vara mycket tydligare med vad du söker, dels beträffande funktioner, dels beträffande prestanda och dels beträffande målgrupp och designkrav.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-03-26, kl 20:46

username

Ola
Andersson

Inlägg: 17

Om du själv har de tekniska kunskaperna i att installera färdiga lösningar baserade på php och mysql och ett gratis webbhotell med de två sakerna på, så kostar en community-site 0:-

På denna webbplats kan du testa både besökar-delen och admindelen av flera lösningar baserade på öppen källkod (dvs Open Source), detta betyder att de är gratis att använda sig av, anpassa och bygga om.

http://www.opensourcecms.com/

Om du behöver hyra in någon (jag ställer mig själv till förfogande här), för att utföra installation, anpassning och ändra utseendet så kostar det ca 6-8 timmar eller mera, á ca 500-750:- för någon som har de tekniska kunskaperna som behövs.

Sedan tillkommer maskinvara, webbhotell mm, men dessa saker kan du ju köpa till allt eftersom du får flera användare.

Lycka till!

http://www.intelligentmammals.se/

/Ola Andersson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat