Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta nattklubb

Inlägg 1 av 8

2006-02-19, kl 17:20

svannas

svannas

Inlägg: 25

Starta nattklubb

Hej! Jag är intresserad av att "starta" nattklubb. Det är ett konkursbo, en stor lokal med flera dansgolv och barer. Det är nyrenoverat, och beläget mitt i centrum i en större stad.
Jag är övertygad om att stället har potential.
Jag har ingen nämnvärd erfarenhet inom nöjesbranschen, men värdefulla kontakter och koll på vad folk vill ha. Målgruppen jag tänkt inrikta mig på är 18-20 år, och i nuläget finns ingen konkurrens alls helgtid.

Mina spontana frågor är följande:
Vad är det viktigaste man bör tänka på som ny i branschen?
Vilka tillstånd är det som behövs? Jag planerar att servera alkohol, och mat i mindre skala, samt erbjuda blackjack och eventuellt något annat spel i framtiden.
Vad är det vanligaste felet man gör som nybörjare?
Finns det någonstans på webben info om vilka alkohollagar som gäller? Då tänker jag främst på vilka taktiker man får/inte får ta till i alkoholreklam. Erbjudanden etc.

Vore ytterst tacksam för svar på mina frågor. Tack på förhand!

Mvh Marcus

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2006-02-19, kl 22:20

dennissweden

dennissweden

Inlägg: 55

hej! Du kan maila mig på [email protected] kanske kan starta tillsammans eller vill du fråga råd så hjälper jag dig..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2006-02-20, kl 18:41

username

David
Lavu

Inlägg: 38

var är det du ska starta dert har du tänkt..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2006-02-24, kl 12:51

username

Yannick
Zehourou

Inlägg: 13

Hejsan!

Marcus, såg ditt inlägg, väldigt intressant. Jag har själv funderat på att starta en nattklubbskedja och har länge letat efter en partner. Jag tycker det är mycket roligare att starta med någon annan för man lär sej mycket och har inte svårt att underskatta svårigheterna. Så om du vill kan vi starta ihop, jag har klara affärsplan och en bra marknadsföringbild färdig och idéer vi kan bollar med varandra. Du kan maila på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2006-02-28, kl 19:16

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Hej
jag kan hjälpa dig och ev. mer. Jag har drivit nattklubbar i södra Sverige under ca 10 år men slutade med det för några år sedan. Jag har dock kvar mycket av mina kontakter och jag vet hur det skall göras för att det skall bli lönsamt så vill du ha hjälp så maila mig så får vi komma överens om hur vi löser det rent praktiskt.

Jag kan dock redan nu tala om för dig att du inte skall skaffa dig eget tillstånd till casionverksamhet för det är bara onödigt dyrt. Dessutom kan du behöva hjälpen från casionobolagen när du skall starta. Där finns pengar att hämta... Likaså vet jag hur det fungerar med alkoholtillstånd och hur du får rätt priser och leveranser samt en snygg och funktionell utrustning på köpet.
Lägg ett mail till mig så får vi se hur långt du kommit och om jag kan bidra med något och om jag tror att det finns möjligheter. Jag hoppar inte in i projekt som det inte finns potential i men det ser jag rätt kvickt om jag tycker det finns eller inte. Jag tar inte betalt för utvärdering och en första diskussion. Kommer vi dock fram till att det finns möjligheter vill jag naturligtvis ha betalt. Det kan jag tänka mig att få på två sätt och det är rent timarvode för nerlagd tid alternativt som procent på omsättningen du får när du väl är igång. Även en kombination kan vara intressant så är du intresserad av professionell hjälp så maila mig.
M.v.h. Johan Olson, MaxOne KB, [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2006-03-02, kl 10:22

username

Medlem
#38001

Inlägg: 16

Hej ! För att få en bättre marknadsföring så är en hemsida ett bra medel där du kan lägga upp vimmel bilder etc.

Hör av dig till mig om du är intresserad !

Hälsningar
Oscar Bokström
xelwebbdesign.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2006-03-06, kl 00:38

username

Medlem
#43509

Inlägg: 1

Starta nattklubb mitt i centrum, belägen i en större stad och utan konkurrans dessutom...? Det låter ju för bra för att vara sant (bokstavligt talat)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-03-20, kl 17:34

username

Christian
Nordenborg

Inlägg: 2

Jag har också många år i branschen samt dessutom ett koncept som jag gärna skulle köra ihop med någon. Har jobbat i både Sverige, England och Spanien! dock skulle jag behöva veta vilken stad det handlar om för att se om detta skulle vara lönsamt! Släng ett mail till mig på [email protected] om du är intresserad av mer info och om du vill dela med dig av hemligheten om stad! =)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat