Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hjälp!!!

Inlägg 1 av 8

2004-04-05, kl 15:25

username

Tommy
Lindquist

Inlägg: 11

Hjälp!!!

1år nytt företag i underklädesbranchen söker tips och råd om marknadsföring

Bodydress

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2004-04-05, kl 20:04

enspyre

enspyre

Inlägg: 14

Jag har massor av ideer om marknadsforing. Men du maste beratta mer om ditt foretag, situation och marknad.

Elias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2004-04-06, kl 13:40

username

Tommy
Lindquist

Inlägg: 11

Hej Elias,

Bodydress är ett företag som inriktar sig till kvinnor i alla åldrar. Vi har varit igång ett par månader, och känner att det är dax att komma ut med lite reklam, tyvär har vi det som dom flesta enskilda bolag, ingen större marginal för att kunna anlita bolag för marknadsföring. Vet inte hur vi ska gå tillväga riktigt.

Mvh//Tommy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2004-04-07, kl 09:09

enspyre

enspyre

Inlägg: 14

Hej Tommy,

Jag kollade eran hemsida, ser ju helt klart snoffsig ut.

OK, here we go, nagra ideer, tankar och erfarenheter om markandsforing. Ni har sakert tankt pa manga av dem redan.

Hemsidan ser ju jattebra ut men, den ar ju helt osynlig for search engines. Index sidan har inga text linkar som spiders kan anvanda. Sjalva siten har frames med inget innehall inom <no frames>. Medans jag hittade eran site via Google sa kom jag till en html sida som inte var inom sina frames sa en person som inte vet sa mycket om datorer hade inte hittat vidare. A andra sidan sa verkar det som om ni har jobbat pa att fa en hel del linkar pa andra hemsidor, det ar ju jattebra.

Jag tycker dessutom att det ar onodigt att beratta tekniska specifikationer for siten. Det tar upp plats men jag tror inte det hjalper forsaljning.

For navigeringen skulle jag foresla att inte utga bara fran produktnamnen eftersom de inte betyder nagot for en forsta gangen kund. Kunde ni ha en search funktion sa om jag letade efter ett kort nattlinne jag kunde fa ett urval? Eller finns det andra sett man skulle leta efter era produkter? Kanske om jag vill leta efter en speciell design som passar den person som jag koper for? Vad for hjalp skulle det kunna finnas for en forsta gangen kund (som kanske koper en gava?). Vi har en kund www.t-kingdom.com som saljer breast binders for tex kvinnor som vill platta ut sina brost for att kunna se ut som en man. Eftersom de i sin valdigt speciella marknad ersatter tejp och elastiska bindor sa maste de forklara en hel del om hur produkten fungerar. Era underklader ar mer "vanliga" men personligen sa har jag bara sett negligeer pa film sa...

Nagonting som har funkat valdigt val for Enspyre ar PR. Ni har fordelen i att ni sysslar med varor som alla kan forsta och ni har era homeparty som perfekta tillfallen att fa publicitet. Varfor inte bjuda in lokala journalister till era home parties? Pa det viset sa far ni dubbel "ranta" pa den investeringen. Det skulle nog vara vart det att oka erat reseomrade bara for att na mer media.Kunderna/deltagarna ar sakert med pa det sa lange de kan valja om de kommer att fa sitt namn och ansikte i tidningen. Du kommer dessutom att oka folks intresse av att prata om upplevelsen. Journalister blir glada nar man gor deras jobb latt och ger dem bra artikelmaterial.

Vi anstallde inte en PR firma utan anstallde en ung person med intresse och energi som skoter om det hela. Sa var kostnad ar bara den del av hennes arbetstid som hon anvander for detta. Vi har fatt artiklar om oss publicerade i flera av de storsta tidningarna och tidskrifterna i Taiwan. Och vi sysslar med nagot sa osexigt (men viktigt) som kundservice och administrativa tjanster.

Jag tror ocksa att det skulle kunna hjalpa (jag ar lite osaker over kulturella skillnader har) att ni lanserar Annie mer officiellt. Som agare sa ar hon foretagets ansikte utat. Det finns en massa sett ett foretag kan hitta kunder genom omvagen att en agare ger tal for andra entreprenorer, pa varumassor etc.

Bara nagra ideer,
Elias

Enspyre
[email protected]
www.enspyre.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2004-04-12, kl 15:40

proptermarket

proptermarket

Inlägg: 2

Om jag vore ni skulle jag köpa en bok av Kotler eller Porter (båda gurrus inom marknadsföring), jag har studerat marknadsföring på universitet de senaste åren och det är dessa herrar som gäller som undervisnings material. Det står faktiskt mycket nyttigt i böckerna, OK dom är dyra 5-600 st men det är ju vad en PR/reklambyrå tar i halvtimmen så det är väl värda pengar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2004-06-10, kl 16:49

username

Tommy
Lindquist

Inlägg: 11

Supertack för alla dessa ideér. Fortsätt gärna att skriva!

Mvh//

Tommy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2004-06-17, kl 13:57

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-01-24, kl 14:14

username

Ph
Ly

Inlägg: 31

Citat:

Ursprungligen postat av:

1år nytt företag i underklädesbranchen söker tips och råd om marknadsföring

Bodydress


ev, kan jag hjälpa er med försäljning.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat