Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Enkla web lösningar

Inlägg 1 av 6

2006-02-18, kl 00:21

username

David
Andersson

Enkla web lösningar

Jag sysslar en del med webdesign men är inte så insatt i php & databas mm. Jag söker ett enkelt sätt, färdiga "mallar" för tex. webbutiker där man endast behöver kunna html. Jag har provat vissa butikssystem som tex. oscommers men skulle vilja hitta ännu enklare lösningar för att ändra det grafiska. Även system för att lätt kunna uppdatera vanliga hemsider. Typ en editor direkt på sidan.

Kanske att du är programerare och skulle vila att någon ordnade det grafiska får ni gärna höra av er.

Jag skall tillägga det att jag även har provat joomla & mambo men funderar på om det finns ännu enklare system.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-02-18, kl 00:23

username

David
Andersson

Kolla gärna på min hemsida. www.sebaot.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-02-22, kl 00:07

Internetkonsulten.se

Internetkonsulten.se

Ohja det finns enklare och svårare system med vad du än företar dig.
Men det du efterfrågar kräver kunskap. Att jobba med MySql & PHP är inte som att göra en sida i frontpage, det krävs mycket mer än så. Mitt tips är att du pluggar för att sätta dig in i dina egna frågor. Läs, läs, och åter läs....

www.Internetkonsulten.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 6

2006-02-22, kl 10:35

username

Andreas
Nilsson

Vad menar du med enklare sätt. Ett bra mallsystem gör att du bara ska behöva skriva allt annat html/bilder skall skötas direkt plasering sköts via css eller tabeller om man inte bytt till css.

Dock är en sådan lösning inte enkel att skapa tar både tid och kostar pengar. Men jag instämmer med föregående talare att läsa och testa olika lösningar man kommer på är nog bäst om man inte är beredd att betala för ett "template system" som funkar som man själv vill. Annars finns det några GPL licenierade template system.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-02-24, kl 16:21

username

Admir
Hercinovic

Visst går det bra att ändra både bilder, texter och deras palceringar via en CMS-system, men om man efterfrågar webbshopfunktioner (som det står i första inlägg) då behöver man göra ändringar i koden för att anpassa det egna behov. Även om tar en färdig lösning för en PHP webbshop är det svårt att ändra nåt om man inte kan PHP.

http://www.sansa.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-03-10, kl 08:18

username

Medlem

Det låter som om vi skulle kunna erbjuda dig ett sådant system! www.egennethandel.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat