Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

starta skivbolag

Inlägg 1 av 3

2004-04-03, kl 17:10

username

Rickard
Beurling

starta skivbolag

hej jag är en kille som ska starta ett mindre skivbolag tillsammans med 3 polare. Meningen med detta är i första hand att släppa oss själva. Det handlar inte om några större investeringar o.s.v. Vilken bolagsform ska vi välja? Hur mycket ansvar har vi?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-04-06, kl 08:25

username

Fredric
Forsemalm

Hej!

Är Ni flera som skall starta tillsammans så är det bäst med Aktiebolag för tryggheten, finns inte pengarna så kan Ni starta Handelsbolag eller varsin enskild firma med samarbetsavtal Er emellan. Det finns en god hjälp i form av en CD-skiva som kallas Rookie när det gäller pappersarbetet och adresser för uppstart av ett skivbolag. Den går att köpa på www.startaskivbolag.nu
Eller maila mig på [email protected] så kan jag ge lite mer tips.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-08-11, kl 17:26

username

Jenny
Lundblad

Hej!
Ska ni främst ge ut er egen musik kan ni göra det genom www.serpentinemusic.se Då slipper ni allt krångel med att starta skivbolag och ha koll på ncb-avgift, koder, obligatoriska logotyper till omslaget, grafisk formgivning m.m. och det blir till och med billigare. Annars kan ni läsa mer om att starta skivbolag på www.replokalen.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat