Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Grossist verksamhet

Inlägg 1 av 4

2006-02-04, kl 18:54

username

Ingemar
Lundgren

Inlägg: 1

Grossist verksamhet

Hej,

Jag har hittat ett par intressanta produkter för heminredning utomlands som jag funderar på att importera för att sedan sälja vidare till heminredningsbutiker i Sverige.

Det jag undrar är hur jag ska räkna ut försäljningspriset till butiken. Säg att en produkt kostar mig 100kr efter frakt och tull. Vad är normalt pålägg för grossist? 50%? Isåfall säljer jag varan för 150kr exklusive moms till butiken. Vad förväntar sig en heminredningsbutik för pålägg för en produkt? Kan man räkna med att de vill lägga på 100% eller är det mycket? Jag försöker klura ut hur mycket varan kommer kosta kunden för att se om det finns en marknad för produkten över huvud taget.

Lägger de på 100% så kostar varan kunden 300kr exklusive moms eller 375kr inklusive moms. Vad är normalt pålägg för en butik i heminredningsbranchen? Exempel på produkter är konstgjorda sidenblommor, lampor osv.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-02-04, kl 23:27

username

Jonnie
Krig

Inlägg: 32

Allt mellan 200-500 % har jag sett. en vara kostade 98 kr inkl alla avg och såldes i butik för 450 kr, du har säkert en eller flera bekanta som har just denna sak i ert hem

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-02-23, kl 11:01

username

Liza
Kerm

Inlägg: 7

Hej. Jag är intresserad av att sälja produkter (inredning) via en online butik. Hör av dig till mig, med dina produkter om det låter intressant.

Mvh:

Lurriz ([email protected])

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-03-12, kl 14:11

BEPETrading

BEPETrading

Inlägg: 9

Hej!
Vad är det för produkter du har hittat?

Proffslampor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat