Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

tänker öppna eget!

Inlägg 1 av 8

2006-02-01, kl 12:03

username

Danny
Yrjövaara

tänker öppna eget!

TJENA jag å en jobba kompis funderar på och öppna en egen klädbutik men vi vill va speciella på nått sett finns det några klädesmärken som inte sälja så mkt i sverige men ändå en snygga!!??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2006-02-01, kl 18:40

username

Linus
Andersson

Hej på er alla! Jag har jobbat på ett trädgårdsmästeri ganska länge nu. Är inne på mitt 9:e år. Jag har haft en känsla som växt sig allt mer starkare. Och den känslan är:starta en transportfirma. Vantrivs på jobbet och så älskar jag att köra bil. Men har det lite körigt med ekonomin, så jag skulle behöva kolla upp lite finansieringsalternativ. Sen har vi ju det här med moms och skatter. EN ännu viktigare grej är ju, Hur gör man som ensamföretagare när det gäller lön? Jag funderar skarpt på att säga upp mig, och chansa på att få starta-eget bidrag. Men det e ju inte alls säkert att man får det Hjääälp mig någon

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2006-02-01, kl 20:12

larsarenander

larsarenander

Säg inte upp och tro att du därmed får någon hjälp langmila.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 8

2006-02-02, kl 17:12

upnorth

upnorth

danny86: en bra idé. Men satsa då på att importera lite nyare och inte så spridda märken. Prova lite mindre kvantiteter och se vad som säljer.

Sen tycker jag att du borde prova med att sälja via nätet först, då slipper du hyra och liknande och kan koncentrera dig på att få igång verksamheten. Och sedan när du förhoppningsvis kommit igång har du en redan utvecklad hemsida om du vill starta butiken.

Ps. marknadsundersökningar är dessutom gratis på den egna hemsidan =) Och ett tips till, sälj kläderna på sidor som tradera, det är gratis för företag.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2006-02-04, kl 08:32

username

Kent

Hej!
Befinner mej i Thailand just nu. Här finns mycket fina kläder till bra priser. Kan maila bilder och priser på en del om intresse finnes.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2006-02-13, kl 16:19

username

Tobias
Forsell

Om du är intresserad av t-shirts så kan du kolla på www.unlimitededition.se . Där kan du se skisser på de t-shirts jag tagit fram och säljer. Du behöver inte köpa in första beställningen, jag lägger ut t-shirts i din butik och fakturarar dig när du sålt dem. På så sätt kan du se om märket säljer innan du köper in något.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 8

2006-03-08, kl 13:56

SanneF

SanneF

Vi har väldigt unika smycken som vi skulle vilja lansera här i Sverige.
Vi har sålt dom med stor succe i Spanien.
Hör av dig.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-03-20, kl 21:03

cultofdecember

cultofdecember

LANGMILA: MAILA MIG!!!

[email protected]

Ang. transportföretag! Här finns mycket att hämta!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat