Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Kostnad för mindre Webshop?

Inlägg 1 av 9

2006-01-19, kl 14:50

username

Joel
Lundström

Inlägg: 1

Kostnad för mindre Webshop?

Jag har lessnat på att söka jobb utan vidare framgång, Så nu känner jag suget att göra något kreativt. Jag vill starta ett litet företag/webshop. Har kikat på osCommerce och självaste "shoppen" är ju gratis. Domän kostar ju ca 1000kronor året. Registrera företag kostar ca 1000kronor. Det jag tänker sälja är kläder och smycken som det ser ut nu. Men hur mycket ska man behöva köpa in varor för i början? har kikat på sk "wholesale" sidor från staterna och priserna där är ju helt klart otroligt bra.

Tips om allt uppskattas.

PS. Hoppas inte texten blev allt för kladdig

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2006-01-19, kl 16:45

daniel234

daniel234

Inlägg: 78

Maila mig så kan vi snacka mer. Jag kan nog bygga en Oscshop till dig.

[email protected]

www.Trendystuff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2006-01-27, kl 00:03

jempa686

jempa686

Inlägg: 81

Hej!

Kostnaderna för att öppna upp en webbutik är ju inte så dyrt jämfört med att öppna en fysisk butik (om du t.ex börjar med att hyra den). Kostnaderna kommer när du ska marknadsföra din webbutik. Samma gäller ju för webbutik som för en fysisk butik, kunderna måste veta att du finns och hur har du tänkt nå ut till din tilltänkta målgrupp? Att sitta och vänta på att dem ramlar in av en slump genom sökning på t.e.x Google är ,enligt mig och säkerligen många andra, inte det bästa sättet att driva en nätbutik på.

Om du ska importera varor från USA måste du tänka på att det tillkommer moms, tullavgift och kostnader för frakten.
Du måste också tänka på att leveranstiden ibland kan bli väldigt lång, hur gör du då med inköp av varor, dina kunder kanske inte har lust att vänta i närmare två veckor på sin beställning vilket gör att du måste ha ett lager.

Kläder är som alla vet mycket trendkänsliga vilket innebär att du kanske inte vågar köpa in ett allt för stort lager, hur löser du det om du märker att efterfrågan överstiger ditt hållna lager?

Du måste också vara medveten om vilka rättigheter du har som köpare när du sluter avtal med en leverantör i ett annat land osv. Avtal är jätteviktigt inte minst när man importerar.

Har du läst på om distansavtalslagen? Om inte, gör det.

Hur ska dina kunder betala, behöver du någon form av korttjänst, det kostar också.

Vilken typ av emballage behövs och vad kostar det?
Vad blir frakten ut till kund?
Behöver du försäkring för ditt hållna varulager, mycket kan hända, vattenskador, brand, stöld osv.

Jag skulle kunna rabbla upp ytterligare en drös med saker att tänka på men jag vill inte skrämma dig till att inte våga satsa på något eget. Trots allt är det jätteroligt att driva ett eget företag bara man är medveten om vad det kräver av en.

MVH Jenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2006-01-31, kl 08:38

tim

tim

Inlägg: 21

Jag är också intresserad av att starta upp en webbutik/e-butik. Jenny, du verkar sitta inne på mycket information, har du själv startat ngt? Man har ju hört olika betalsätt som paypal etc. men vilket är bäst? Jag har kollat runt och tänkt köpa färdiga webbutiker inkl. det här med paypal/e-buisness, kan man lita på dom som säljer detta ute på nätet?

mvh/tim

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2006-02-06, kl 15:37

username

Stefan
Engzell

Inlägg: 18

Hej
Kolla in www.webshopforum.se Ni
kan säkert få hjälp där!
MVH
Stefan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2006-02-09, kl 17:40

LED-LED.se

LED-LED.se

Inlägg: 10

Jag kan tipsa om ett seriöst företag som har funnits i flera år och gör en enkel sida för ca 5000 kr. www.softit.se Dom är urkassa på att ta betald men gör bra saker. jag har anlitat dem och fått hjälp med det jag inte kan själv som databasprogrammering. Kolla på min sajt : www.load2hear.se Dom gjorde min logga gratis.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2006-02-23, kl 21:47

username

Tobias
Forsell

Inlägg: 59

Mamut.se har gratisbutiker till småföretagare. Kanon.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2006-03-12, kl 14:32

BEPETrading

BEPETrading

Inlägg: 9

www.nordicform.se säljer en bra och billig shop.

Sedan annonserar du på www.hyperlink.se

Proffslampor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2006-06-09, kl 11:36

kemikal

kemikal

Inlägg: 22

www.openstore.nu, gratis att testa, 500 kr för att köra! enkelt och billigt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat