Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Säljbrev är j-t dyrt!???

Inlägg 1 av 5

2006-01-04, kl 01:01

username

Medlem
#35943

Inlägg: 4

Säljbrev är j-t dyrt!???

Jag är på gång att köra igång en Internettjänst vilken jag ska marknadsföra till en speciell kategori företag, idag ca 24000 stycken. Jag funderar på säljbrev men det blir väldigt dyrt: Tryck=30000kr, Etiketter=41000kr och Utskick=110000kr.
Hur når jag effektivt dessa företag utan att det ska kosta så mycket?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-01-05, kl 00:40

Admir

Admir

Inlägg: 59

Du kan antingen ringa de eller maila de. Maila är det enklaste sättet och snabbaste. Att ringa tar sin tid. Besöka företagen kommer ta månader och tt skicka post är dyrt. Det är de fyra alternativ som finns som jag rekomenderar att maila till att börja med. Se hur många som hör av sig och läser mailen. Blir det många kan du ringa de andra eller skicka brev.

MVH//
Admir B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-01-07, kl 12:08

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Tryck och postgång är tyvärr väldigt dyrt. Räkna igenom den budget du har för att marknadsföra dig och titta sedan på vilka kanaler du ska rikta dig genom. Tryckningen kan du oftast få ned i pris något när du har stora upplagor. Kan till och med vara lönsamt att trycka utomlands. Mail till företag känns tyvärr inte alltid lika seriöst och med risk att man blir stoppad som spammare vid stora upplagor. Det är också ett hästjobb att leta upp samtliga adresser till berörda företag och dess viktiga kontaktpersoner.
Been There done that!

Mvh

Magnus"Mojo"Olsson

Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-01-10, kl 22:47

username

David
Hugoson

Inlägg: 30

Posten har ett antal olika tjänster du skulle kunna använda.
Du skulle bla kunna använda ADR (Adresserad direktreklam) och tjänsten adressköp. Du kan även skicka ODR (Oadresserad direktreklam) eller skicka eBrev, då trycker posten även breven.

Du kan ju ringa till Posten Kundtjänst 020-23 22 20

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-01-25, kl 16:15

ruffestuffen

ruffestuffen

Inlägg: 44

Glöm mail. Själv skulle jag bli vansinnig över att få reklamutskick till min jobbmail. Är det inte olagligt numer?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat