Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

träningskort

Inlägg 1 av 4

2005-12-29, kl 14:32

Vilhelmsson

Vilhelmsson

Inlägg: 22

träningskort

Läste i en tråd att någon frågade om man kunde betala träningskort via enskild firma, någon svarade Nej.
Stämmer detta och i så fall, varför får man inte göra det i enskilld firma?

Om man får problem med axlar och blir stel i kroppen av sitt jobb, kan man dra massagekostnader på enskild firma?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-01-02, kl 19:14

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Man kan betala motion för anställa, men eftersom du inte är anställd i din egen enskilda firma så kan man inte göra detta. Reglerna har iofs lättas lite så man kan betala för ex träning/massage som bedöms vara nödvändiga för att du ska kunna fortsätta ditt arbete. Det innebär då inte att man bara blir lite stel i kroppen av att arbeta utan att man ex behöver stärka ryggmuskulaturen för att klara av att fortsätta med ett jobb som kräver tunga lyft och där man annars skulle bli sjukskriven.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-01-11, kl 09:30

username

Patrick
Söder

Inlägg: 8

Hmm men om man driver ett AB så anses man väl vara anställd av företaget..? Och hur är fallet med ett KB?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-01-19, kl 15:11

Vilhelmsson

Vilhelmsson

Inlägg: 22

Så det skulle vara motiverat med träningskort om jag behöver stärka mina handleder? Går hos sjukgymnast samt pratar med läkare om mina handleder. Behöver man något papper från läkaren/sjukgymnasten som intyg för att man behöver stärka sina muskler?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat