Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Bästa banken?

Inlägg 1 av 6

2004-02-28, kl 15:00

Murvel

Murvel

Inlägg: 12

Bästa banken?

Hej! Jag ska starta enskild firma och kommer jobba mycket med Internet (lever där stora delar av min tid) och undrar nu vilken bank jag ska välja. Vem har det bästa "paketet" tycker ni? Privat har jag Skandiabanken och är nöjd med den. De jag talat med som har egen firma gillar Nordea. Vad tycker ni?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-02-28, kl 15:11

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 21

Jag har provat både Nordea, FöreningsSparbanken samt SE Banken, och måste säga att SEB är absolut den enklaste och bästa Internetbanken av dom tre.

SEB är dock lite dyrare än dom andra, men för min del tycker jag helt klart att det är värt de extra pengarna jag får lägga ut. Man vill ju att det ska gå fort och smidigt, samtidigt som man vill att det ska vara lätt att koppla på fler tjänster i framtiden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-03-10, kl 20:42

Stefan

Stefan

Inlägg: 84

Jag har bara provat FSB, och är helt nöjd med den.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-03-18, kl 16:50

username

Violeta
Videnov

Inlägg: 1

Hej
Jag tycker att Handelsbanken har det bästa internettjänster. Det är hur enkelt som helst att betala rekningar och kolla kontona. Har använt den i 5 år nu ooch har alldrig haft något problem.

h Viol_1

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2004-08-17, kl 22:37

username

Hassan
Uddin

Inlägg: 1

Hej!
Jag anser att Nordeas tjänst "FöretagDirekt" är bäst!
Där kan du koppla på både postgiro och bankgiro till samma konto och har därmed mycket större kontroll.
De flesta kunder vi har föredrar att betala till vårt postgirokonto, även om många anser att postgirot är döende.
Men detta kanske är en ren smaksak?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2004-12-20, kl 03:02

username

Peter
Kolmisoppi

Inlägg: 2

Kan påpeka här att som delägare i ett nystartat AB är det svårt att få bankkonto hos bankerna om man är bosatt i utlandet. SEB var dom enda som faktiskt ville ge oss bankgiro eftersom dom insåg att det inte spelar nån roll om jag bor i utlandet eller ej.
Så, hipp hurra för SEBs kundbemötande som jag anser spelar stor roll :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat