Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Läs detta!

Inlägg 1 av 10

2005-12-24, kl 00:29

username

Medlem
#20132

Inlägg: 54

Läs detta!

Hej. Jag har varit inne på detta forum till och från ganska länge. Blev själv medlem när jag skulle börja köpa från Kina och fick bra tips och även lite hjälp från personer som visste vad de pratade om. Nu för tiden tycker jag mest att det bara är en massa skit som skrivs här. Vill inte påstå att jag alltid skriver bra saker men många innlägg och trådar verkar vara skrivna av 15 åriga fjunisar. om detta forum ska kunna bli en seriös mötesplats (som jag tycker det ska vara), borde de som driver forumet börja kolla "leg". Man skulle exempelvis kunna ha en obligatorisk personnummer kontroll, över 18. Skulle också bli mycket mer intressantare om man hade ett gratis- och ett betalforum.

Vad tycker ni? Fler förslag??

MVH Pekivan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2005-12-24, kl 00:47

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

God Jul. 40 år som företagsledare/företagare har givit mig en insyn att bara för att man är ung och lite vilsen ska man ha rätt att yttra sig, men ett råd kunde vara att dom läste igenom vad som redan skrivits. Jag kommer med en hemsida för betalande medlemmar så lugn, men jag kommer även att skriva här. Det är viktigt med ett formum för att kunna gå vidare med sina idéer.
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2005-12-24, kl 01:43

username

Medlem
#20132

Inlägg: 54

Självklart, vi har ju yttrandefrihet! Bra ide att låta admin "godkänna" inläggen först.

Hur som helst. Det är kvaliteten på en del inlägg som jag stör mig på. Ser fram emot ditt projekt med ett betalforum. Kommer säkert att funka bra. Kvaliteten kommer säkerligen bli högre.

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2005-12-25, kl 19:33

username

Adam
Bauernfeind

Inlägg: 3

jag har startat en sida där man som medlem måste skicka en affärsidé till admin, för att få ta del av alla andra afärsidéer. sidan ligger på www.affärsidéer.medlem.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2005-12-26, kl 02:44

username

Medlem
#20132

Inlägg: 54

Citat:

Ursprungligen postat av:

jag har startat en sida där man som medlem måste skicka en affärsidé till admin, för att få ta del av alla andra afärsidéer. sidan ligger på www.affärsidéer.medlem.nu



Gick in och kollade. Verkar intressant! Hur länge har du haft forumet öppet? Det var ju inte så jättemånga inlägg precis. Det kanske kommer!!

Hur pass omfattande måste idéen vara? Tänker alltså mer på om man behöver detaljbeskriva?!

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2005-12-26, kl 02:52

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Självklart ska Alla vara välkomna här!
Du pratar om ålder, så du menar att man automatiskt blir mogen att leta information och dela med sig av information när man bli 18 år?
Som ämne på den här tråden har du skrivit "Läs detta" vilket inte jag tycker associerar till inlägget.
Sen har du postat fel. Den här ska ligga i Övrigt och inte affärsidéer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2005-12-26, kl 15:07

username

Medlem
#20132

Inlägg: 54

Klart att du blir mer mogen ju äldre du blir! Meningen med titeln på tråden var att påkalla uppmärksamhet.

Anledningen till att jag startade denna diskussion är att jag tycker kvaliteten på inläggen har försämrats (inklusive detta) och vill egentligen bara ha förslag på förbättringsåtgärder. Inte kritik på mitt eget inlägg.

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2005-12-30, kl 13:41

username

Marcus
Larsson

Inlägg: 9

Så, du vill kritisera andra, men inte få kritik på ditt eget inlägg. Är du månne själv en av ovan nämnda "fjunisar"?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2006-01-02, kl 15:22

username

Medlem
#20132

Inlägg: 54

Heja alla besserwissar! Det är en sån här spiral jag bl.a. menar med en dålig kvalitet. Istället för att komma med något konstruktivt så vill man kritisera och klanka ner på småsaker.

"mightymac": Hade du något bra att komma med hade du nog skrivit det istället för att kalla mig för fjunis.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2006-01-03, kl 12:46

username

Johan
Schierbeck

Inlägg: 5

Håller med om tidigare nämnt att det är lite moment 22 över att klaga på dumma inlägg (vilket jag i många fall förvisso är beredd att hålla med om) när man lägger ut en topic som heter "Läs detta!". Om det är något som är drygt på forum, så är det alla "Läs detta" topics som inte beskiver nånting av vad tråden handlar om. Åldersgräns på 18 var en konstig idé då man ofta lär sig mycket om eget företag under skolgången, då främt gymnasietiden vilket man går i från 16års ålder. För övrigt brukar sånt här 18år och fjortistjaffs komma från sånna som är ett eller två år äldre. =)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat