Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Lokal hemma

Inlägg 1 av 4

2005-12-18, kl 00:02

username

Tina
Engström

Inlägg: 18

Lokal hemma

Hej
Har möjlighet att inreda en liten affär i en gårdsstuga hos mina föräldrar, kanske ha öppet en dag i veckan eller så mest för att testa idén, men finns det regler för detta eller är det bara att sätta igång?
Jag har enskild firma med momsredovisning.
Mvh Tina

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-12-18, kl 08:12

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Om det inte är produkter som kräver tillstånd är det bara att sätta igång. Om du tänker starta firma kan du få lite råd av mig innan. Jag nås på [email protected]
Lars

Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-12-18, kl 22:30

username

Tina
Engström

Inlägg: 18

Hej
Tack för hjälpen - då ska jag göra det till våren!
Det är välkommet med andra kommenterer o tankar kring detta om någon vill.
Mvh Tina

Citat:

Ursprungligen postat av:

Om det inte är produkter som kräver tillstånd är det bara att sätta igång. Om du tänker starta firma kan du få lite råd av mig innan. Jag nås på [email protected]
Lars

Start av företag och ekonomistyrning

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-01-03, kl 23:23

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

MEN tänk på en sak, accepterar din föräldrars grannar att de/eller deras gata får besök av parkerande bilar osv..? DET är en viktig sak att tänka på...för TYVÄRR kan det ge större problem än man tror...

Lycka till!

Cia



Det här låter intressant. Har aldrig funderat på det och skulle gärna vilja veta mer om. Är det inte så att man få installera vad man vill på sin privata mark och gatan är almän plats där alla får parkera om parkeringen är tillåten?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat