Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Studier, enskild firma

Inlägg 1 av 2

2005-12-08, kl 14:58

username

Håkan
Ahlström

Inlägg: 3

Studier, enskild firma

Hej!

Jag har planer på att under min studietid driva ett företag parallellt med studierna. Jag räknar med att fortsätta driva företaget parallellt med "vanlig" anställning även efter utbildningen.

Vinst i enskild firma är ju en inkomst och detta kan påverka min möjlighet att få studiemedel. Studierna ska komma först och jag vill inte vara beroende av företagets inkomster. Därför undrar jag om det är möjligt att avsätta eventuell vinst i en expansionsfond för att senare investera i företaget utan att detta äventyrar mina möjligheter till studiemedel? (Csn definierar inkomst som inkomst av tjänst, inkomst av näringsverksamhet och inkomst av kapital)

Tacksam för alla idéer :)

/H

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-12-08, kl 22:27

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Visst går det att ha företag samtidigt som man studerar men det finns bättre saker än det. jag nås på [email protected]

Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat