Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Eget kläddmärke

Inlägg 1 av 3

2005-11-28, kl 00:32

username

Medlem

Eget kläddmärke

Hej!

Jag har länge hållt på att sy mina egna jeans och även fixat med tröjor och så, men vill gå ett steg längre och göra ett eget märke.
Har ingen utbildning men brinner verkligen för det jag gör.
Jag är nog inte intresserad av att göra 1000 kopior av samma utan kanske i början 5-10 stycken av samma.
Utan målet är att göra ett eget märke med eget namn som ja säljer via webshop först för att sen hitta butiker som vill sälja.

Hur är det om man säljer märket själv och sen försöker hitta butiker som vill sälja åt en?
Ska man inte sälja själv då eller? eller gör man så att tex en tröja där produktions kostnaden är 100kr och ja säljer den för 400kr på min hemsida och att
butiken som då vill sälja den köper den av mig för 200kr och säljer den för samma pris?
För att på så sett ha flera ställen där kunderna kan se mitt märke?
Eller hur funkar de?

Tanken är att sätta ihop gamla kläder till nya själv hemma vid symaskiner men även designa från grunden.
Så vad gäller för dom olika alternativen?

Sätta ihop egna kläder.
*Så vad säger lagarna om att tex fixa massa gamla kläder och göra eget märke av dom?

Disigna från grunden
*Men på vilket sätt designar man? Alltså snackar vi ritbord eller data program?
*Hur hittar ja nån som ja kan vända mig till när ja tex har en färdig designad tröja som ja vill ha uppsyd med bra kvalitet och lågt pris?

nu blev allt lite rörigt men hoppas nån orkar läsa:)

tack på förhand!

mvh patrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-11-28, kl 13:10

username

Sebastian
Beno

Hej!

Vi söker folk som är på gång att starta eget företag för en dokumentärfilm.
Filmen kommer göras för SVT dokumentär och handla om situationer som uppstår vid nystartande av företag. Filmen ska följa några viljastarka nyföretagare i deras strävan att lyckas.
Vi befinner oss fortfarande på research stadiet och skulle gärna komma i kontakt med dig.

Med Vänliga Hälsningar
Sebastian
0707400893
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-12-22, kl 02:04

username

Johan
Schierbeck

Hej!

Jag med två kollegor håller på med ett projekt som skulle kunna vara intressant för dig. Maila mig gärna och berätta mer ingående och alla fakta så kanske vi kan samarbeta fram nått!

MVH
Johan Schierbeck
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat