Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Feedback, Please.

Inlägg 1 av 6

2005-11-20, kl 18:07

username

Brendan
Henderson

Inlägg: 44

Feedback, Please.

Hej
Man blir lätt blind till sina egna fel. Kan någn testa min sajt

www.SokmotorReklam.se

Tack. [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-11-20, kl 20:18

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Jag tycker det är störande med stora bokstäver i början på ord mitt i meningar. Håll det till ett minimum, för ord du verkligen vill lyfta fram.

Jag skulle önska att innehållet på varje sida börjar på samma höjdled. Det känns som att sidorna "hoppar" just nu.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-11-22, kl 11:03

username

Medlem
#33845

Inlägg: 3

För det första så undrar jag om du tyckte syn om skärmen att använda lite större skala än den du använder, det där verkade inte ens vara 640 x 400, du kunde åtminstone ha 800 x 600 även det kan vara för lite men det ser snyggare ut, du behöver inte vara rädd om du inte kan fylla ut din sida med information.
Jag fattar inte hellre varför upprepar du meningar i texterna, tror du folk som är intresserad utav det att de missar text eller nåt!
Jag håller med det där med bokstäverna samma sak där för att lyfta upp en mening eller ett ord BEHÖVER du inte använda stora bokstäver.

Kanske lite hårt från mig, men feedback innebär även lite kritik ;)
För ditt eget bästa
Lycka till!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-11-22, kl 12:24

username

Åke
Numelin

Inlägg: 34

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej
Man blir lätt blind till sina egna fel. Kan någn testa min sajt

www.SokmotorReklam.se



Har tittat en aning. Svenskan kan väl bli bättre. Dessutom börjar du nästan direkt med att skriva "Det kostar bara..."
Börja inte med priset och skriv sedan i stället om detta till t.ex. Kostnaden är låg, 50,-" eller För endast 50,-
"Använder du de rätta..." ändra till "genom att använda de...." "Du bestämmer din annons placering" Annons är ju genitiv eller bindestreck mellan annons och placering. Ändra kanske till Annonsplaceringen bestämmer (väljer) du helt själv"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-11-23, kl 01:32

username

Niklas
Björnestål

Inlägg: 50

Citat:

Ursprungligen postat av:

För det första så undrar jag om du tyckte syn om skärmen att använda lite större skala än den du använder, det där verkade inte ens vara 640 x 400, du kunde åtminstone ha 800 x 600 även det kan vara för lite men det ser snyggare ut, du behöver inte vara rädd om du inte kan fylla ut din sida med information.


Man bör hålla upplösningen så att det går att se på en skärm med 800x600, dvs bredden bör vara <760 för att scrolllist/fönsterramar etc. ska rymmas.
Det finns fortfarande väldigt många som kör 800x600, det förekommer faktiskt till och med de som kör 640x480.
Citat:

Ursprungligen postat av:


Jag fattar inte hellre varför upprepar du meningar i texterna, tror du folk som är intresserad utav det att de missar text eller nåt!


Försök till sökmotoroptimering?
Genom att upprepa meningar ökar förekomsten av vissa ord i texten.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-12-06, kl 11:22

username

Carl
Löfvenborg

Inlägg: 2

Se till att arbeta bort alla fel- och avstavningar. Ger ett oproffisionellt intryck. Be någon korrekturläsa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat