Citat:
Ursprungligen postat av:
Det bästa du kan göra om du vill ha saker billigt (vilket oftast är målet) det är att kontakta t.ex. accordscentralen eller en advokat i ditt distrik där du finns. De kan då sälja till dig direkt när de får in en konkurs och du slipper en massa konkurens och vid snabb affär får du ett bra pris. Konkursförvaltaren har oftast en fast summa i arvode så han vill bara lösa det så snabbt som möjligt! Dessutom kostar det pengar att annonsera och ligga på lager med en konkurs så de vill helst sälja det innan de får ta till lagring mm.
Kolla med tidningen i ditt distrik vem som är mest vanlig annonsör under konkurser så vet du vart du skall vända dig. Tänk bara på att det äralltid kontanter som gäller i dessa lägen. Har duger inga krediter!
/Johan Olson
Konsult (kontakta gärna mig för proffesionell hjälp och råd)
[email protected]
Tackar för hjälpen!
Tyvärr verkar inte
www.dagenskonkurser.se fungera.
Johan har precis förstått vad jag menar, men det jag letar efter är ett företag som samlar upp sådan information från ex hela europa och sedan skickar vidare informationen så att jag lätt kan bjuda på de saker jag är intresserad av.
Jag vet att företaget finns, bara inte dess namn.
Alltså ett stockholmsbaserat företag som har koll på konkurser runt om i europa och som sedan tar procent på vinsten när man säljer...
Snälla hjälp!
mvh/andi