Inlägg 1 av 8
2005-11-18, kl 14:28
Start av Kommanditbolag
Hej!
Håller på att starta ett Kommanditbolag och har lite frågor till den som orkar läsa :-) Jag kommer att vara den som aktivt arbetar i företaget medans en vän kommer att vara minimalt inblandad så jag är alltså Komplementären.
Sitter och tittar på min utskrift av F-Skatt papperna och vilken papperslabyrint det är så jag undrar om någon har någon matnyttig information om hur man ska fylla i den. Vi (eller snarare jag) kan idag inte uppskatta hur mycket som kommer att komma in i intäkter så tips tas tacksamt emot.
Sedan en liten fråga om delägaren. Vilka eventuella problem skulle jag kunna förvänta mig från exempelvis Skattemyndigheterna/annat håll ifall delägaren har noll i inkomst och har betalningsanmärkningar från KFM?
Vid eventuell Kreditprövning är det JAG som blir granskad eller går exempelvis UC genom hela bolaget (och då inklusive bolagsmannen)? För att lugna den som tror att något fuffens är på gång så vill jag understryka att jag själv är Prickfri (aldrig varit i närheten av en anmärkning) och har en till min ålder en relativt bra årsinkomst.
Så, det var nog allt för denna gång :-)
Svara Svara med citat