Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Får inte pengar..

Inlägg 1 av 2

2005-11-17, kl 17:00

username

Simon
Edström

Inlägg: 22

Får inte pengar..

Hej!
Jag håller på inom Dator området, och då är det så att jag har blivit bestulen på ett antal Rader Programmeringskod till en Hemsida.

Det var inget problem att hitta vem som snodde koden, men då sa jag att ni får behålla den imot att jag skickar En faktura.

Killen jag pratade på det företaget var högsta hönset och han sa att det var inget problem att betala det.
Han bad mig skicka en E-Faktura till hans Email och skriva in bolagsuppgifter på fakturan. Nu när betal tiden har löpt ut så har det fortfarande inte hänt så mycket! Pratade lite snabbt med han och då sa han att bolaget jag skickade fakturan till kommer löpa i Konkurs. Men då är det så här att Org nummret han gav mig stämmde inte överrens med företagetsnamn.

Så nu vet jag inte riktigt om min faktura ens kom fram eller om den bara skickades ut.

Hur som helst, den här killen sitter tydligen på ett till Bolag som är inom samma Branch vilket även tar Hand om hemsidan där den stulna koden ligger.

Hur löser jag allting, det handlar inte om JÄTTE mycket pengar, 9000 allt som allt är det. Är det värt att gå vidare med det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-11-23, kl 20:12

username

Johan

Inlägg: 121

skicka en riktig, vanlig faktura, som en påminnelse. betalning inom 10 dagar, annars kronofogden. skicka det som rekommenderat brev.
sen går du vidare med det.
och vidare tycker jag absolut du ska gå.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat