Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Hur att göra firman villande?

Inlägg 1 av 4

2005-11-16, kl 12:58

username

Alla
Melissa
Melissa
Hedb

Inlägg: 30

Hur att göra firman villande?

Det är en fråga egentligen. Har en enskilda firma, men började ingen verksamhet och vet inte när skulle göra det. jat är bara trött på att fylla skattedeklaration varje månad. Hur gör man att oficiellt registrera firma villande? Vad måste skriva till skatteverket eller någon annanstans?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-11-16, kl 23:19

username

Christofer
Olsson

Inlägg: 10

Varför inte bara avregistrera firman? Är ju ingen mening med att ha en enskild firma om du endå inte skall driva den?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-11-17, kl 12:33

username

Alla
Melissa
Melissa
Hedb

Inlägg: 30

Jag vill inte avregistrera det helt pga jag betalade 1000 kr för registrering och vill inte betala det igen när jag ska börja verksamhet. Jag vet att människor har villande firmor, men jag vet inte hur man gör det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-01-04, kl 00:26

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Man skriver ett brev till Bolagsverket och säger att man vill ha firman vilande under en viss period (period ska anges) och samma sak med Skateverkett. Men .... om du blir abetslös och ska ta ut a-kassa då får du en massa frågor att besvara eftersom du inte är arbetslös när du har ett företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat