Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Sälja hemsidor

Inlägg 1 av 4

2005-10-29, kl 22:18

ELLSEE

ELLSEE

Sälja hemsidor

Hej. Har tänkt starta, har länge funderat på det men aldrig riktigt börjat, en hemsida där jag säljer hemsidor. Har oftast fått höra att det är väldigt mycket konkurrans inom detta område, och ska du sälja måste du vara riktigt bra på det du gör.
Men jag har sett sidor, som enligt mig är "fula" sidor, men ändå sålt hemsidor till personen enligt deras portfolio.

Hur kommer detta sig?
Tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-10-30, kl 00:39

username

Admir
Hercinovic

Det är klart att det finns konkurrens, men så är det i alla branscher. Folk som köper hemsidor oftast har ingen aning vad de vill ha så du får föreslå de en bra lösning. Ibland är mycket viktigare att innehållet är upprättat på rätt sätt så att sidan är lätt överskådlig än att snygga till den med snygg grafik. Det som är viktigast är att dina kunskaper räcker så att du kan föreslå det bästa från fall till fall.

Lycka till! :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-10-30, kl 15:57

username

Katja
Salminen

Konkurransen är stenhård och du får räkna med att få det kämpigt till att börja med.
Men visst kan det gå runt efter ett tag.

Jag själv tror att den branschen är rätt så mättad men man kan nog få det att fungera om man är riktigt envis och bjuder på sig själv. Marknadsför dig så mycket du kan och då menar jag inte bara via nätet, utan även direkt till företag.

Lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2006-04-19, kl 14:36

username

Snjezana
Jovanovic

kör på bara, Konkuransen är stenhård överallt, skräm dig inte av det, Jag har också sett en massa skräpiga websites där ute.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat