Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

hej alla har ni tips på affärsideer!

Inlägg 1 av 7

2005-10-28, kl 23:13

username

Alen
Besic

Inlägg: 8

hej alla har ni tips på affärsideer!

Hej jag behöver tips på affärsideer har några som jag funderar över men vet ni kanske har något bättre!

MVH//Alen

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-11-01, kl 08:39

username

Sebastian
Kjersén

Inlägg: 35

Hej!
Vad för sorts affärsidé är det du letar efter? produkt, eller helt koncept? är det något du själv skall genomföra?..

MVH

Sebastian Kjersén
[email protected]
www.kayjay.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-11-15, kl 19:37

username

Robert
Andersson

Inlägg: 24

Hej!

Om du är intresserad av att bli en internet entreprenör och starta en verksamhet som innebär en mindre investering ,tidseffektiv samt att det finns en enorm inkomstpontential, så kan du kontakta mig på [email protected], så kan jag berätta mer!

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej jag behöver tips på affärsideer har några som jag funderar över men vet ni kanske har något bättre!

MVH//Alen

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-11-17, kl 11:41

samlarforum

samlarforum

Inlägg: 24

Vill du tjäna pengar? När grannen ser på tv,surfar på internet,lyssnar på musik,ser på film.om du svarar Självklart Jag vet hur och jag är villig att hjälpa dig bygga din framtid..Ring eller maila mig för mer info.Du binder dig inte till något jag vill bara visa dig möjligheten.Beslutet måste DU ta.
[email protected] eller mobil:0763089810 Jansson.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-12-05, kl 12:15

svannas

svannas

Inlägg: 25

Ge oss de du har så kan vi ju hjälpa till att bedöma hur pass genomförbara de är ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-03-07, kl 21:42

Millvi

Millvi

Inlägg: 9

Pga tidsbrist säljer jag en del av min verksamhet. I affären igår webbsidan http://www.barnsidan.com och webbutiken http://barnsidan.myrimax.se.

Pris: 20 000 kr exkl. moms eller högstbjudande.

Barnsidan.com

Barnsidan.com är en webbsida som vänder sig småbarnsföräldrar i första hand. Sidan som jag har byggt upp från grunden har funnits sedan 2001 och har ca 150 unika besökare per dag.
Det finns goda möjligheter att tjäna pengar på annonsering om du önskar det annars är det en utmärkt kanal för att marknadsföra produkterna i din egen webbutik.
Barnsidan har ett nyhetsbrev med drygt 1100 prenumeranter.
Besök gärna sidan för att skapa dig en uppfattning om potentialen.
Webbhotellskostnaden är 500 kr/år.

Webbutiken - Barnsidans webbutik
Adress: http://barnsidan.myrimax.se

Webbutiken har funnits sedan våren 2005 och i nuläget har jag ca 200 unika besökare per dag.
Jag hyr webbutiken av företaget Myrimax och kostnaden är 600 kr/månad. Myrimax har dessutom gjort en sökoptimering av sidan för sökmotorer som t.ex. Google och Altavista vilket garanterat kommer att inverka positivt på kundtillströmingen framöver. Kostnaden för denna optimering är 900 kr/kvartalet. Detta avtal gäller t.o.m. februari 2007. Efter det avgör du själv om du vill att Myrimax ska fortsätta att optimera sidan.

Betalning med kontokort/internetbank m.m. via Payson är integrerat i butiken.

Inget lager följer med vi en affär.

Det finns några avtal som du som köpare måste ta över och dessa är:

Annonsering på Eniro Köp & Sälj: Annonseringen på Eniro är betald t.o.m. december 2006. Värdet är ca 700 kr/månad. Du väljer själv om du vill fortsätta annonsera efter avtalstidens slut.

Annonsering på Annonsfynd.se: Annonseringen på Annonsfynd.se är betald t.o.m. februari 2007. Värde ca. 250 kr/månad. Du väljer själv om du vill fortsätta annonsera efter avtalstidens slut.

Avtal med PayControl/Acme - PayControl är integrerat i webbutiken vilket innebär att du erbjuder dina kunder att betala mot faktura. Acme tar hela kreditrisken om kunden inte betalar och du får alltså betalt oavsett om kunden betalar eller ej. Kostnaden för dig är 2,5 % av ordersumman. F.r.o.m. januari 2007 är kostnaden 2995 kr/år om du väljer att förlänga avtalet med Paycontrol/Acme.
Läs mer på http://www.paycontrol.se/

All försäljning som gjorts i webbutiken till det datum du tar över butiken är mitt ansvar om kunder eventuellt vill reklamera varor.

För mer information kan du kontakta mig på telefon.

Melker Hedlund
Melkers Barnsida
Tel: 070-7437761

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-03-08, kl 14:17

SanneF

SanneF

Inlägg: 39

Vi har väldigt unika smycken som vi skulle vilja lansera här i Sverige och i övriga världen.
Vi har sålt dom med stor succe i Spanien.
Hör av dig.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat