Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

FA-Sedel

Inlägg 1 av 9

2005-10-28, kl 23:03

username

Joakim
Danielsson

Inlägg: 33

FA-Sedel

Hejsan alla!!
Jag har för ca en månad sen fått min FA-sedel.
Vad menas med till skillnad från att enbart ha en F-skattsedel... att jag ska åberopa till min uppdragsgivare att jag har en FA-sedel. räcker det med att jag säger till dom att jag har en FA-sedel eller måste det fyllas i några extra avtal/papper för detta. enbart för att jag just nu har FA o inte bara F-sedel????

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-10-29, kl 10:16

username

Hans
Fohrman

Inlägg: 52

Egentligen har du F-skattsedel och A-skattsedel. Så du kan skriva F-skattsedel på dina fakturor osv.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-10-29, kl 13:45

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Företaget har F-skattseel och momsregistreringsnr. är............ S å räcker det att skriva.
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-10-29, kl 15:22

username

Joakim
Danielsson

Inlägg: 33

Tackar för snabba svar
// Jocke...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-10-29, kl 15:25

username

Joakim
Danielsson

Inlägg: 33

jag har valt att använda mej av fakturerings metoden.
Om jag skulle sälja en vara inom företaget och vi skriver ett "vanligt kvitto" belopp + moms räcker det som en giltig handling eller?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-11-01, kl 01:50

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Det finns regler om hur man får sälja inom företaget. Kontakta en jurist för att få rätt information.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-11-01, kl 13:14

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Vad menar du med "sälja inom företaget"? Ett företag kan inte sälja något till sig själv men är det två olika företag inom en koncern så gäller samma regler mellan dessa som mellan vilka andra företag som helst.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2005-11-01, kl 19:31

username

Joakim
Danielsson

Inlägg: 33

oki.. kanske lite fel formulering av mig...
jag menar så här...

Om jag säljer tex. min dator genom/från företaget till en privatperson och vi enbart skriver ett "vanligt kvitto" är detta giltigt????

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2005-11-02, kl 12:01

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Det ställs vissa krav på vad en verifikation (giltigt kvitto) skall innhålla. För att inte glömma något så skriver jag inte vilka, men du kan säkert kolla snabbt vid en sökning på internet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat