Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta eget!

Inlägg 1 av 5

2005-10-28, kl 13:14

username

Daniel
Bergström

Inlägg: 3

Starta eget!

Hej,

Jag har en affärsidé och vill starta eget företag inom en snar framtid.
Men nu skulle jag behöva lite hjälp med lite saker innan jag börja.
Hur gör man?
Vad är det för saker man bör gå igenom innan man starta eget?
Och allt sånt.

Vore tacksam om jag kunde få lite hjälp av någon som har startat eget innan och lyckats.

M.V.H. Daniel B

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-10-28, kl 17:13

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Hej

Det är mycket man skall gå igenom innan man kan ta steget fullt ut som företagare men om du vill börja i liten skala så är det inte så märkvärdigt egentligen. Det du behöver göra är att fundera lite på sakerna runt omkring. Det vanligaste felet en nyföretagare gör är att han tar fram en produkt eller tjänst som han/hon skall sälja men vet inte riktigt till vem. Med andra ord måste du veta vem din kund är och gärna ah en beställning från några stycken olika håll innan du startar. Detta gör att du kan få en s.k. flygande start och allt blir mycket lättare.

Tänk också på att efterhand som du får mer och mer att göra så måste du ändå avsätta tid för att marknadsföra dig gentemot nya såväl som gamla kunder annars faller du platt till marken efter ett tag.

Jag skulle rekommendera dig att gå in på VISMASPCS hemsida och leta dig fram till deras Affärsplan program. De delar ut det gratis just nu så beställ det på deras hemsida och ta dig genom den så kommer det att lösa sig efterhand. Vill du ha svar på frågor eller bolla lite så kan jag hjälpa dig efterhand.

Länk till Visma spcs www.spcs.se


M.v.h.

Johan Olson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-11-07, kl 19:18

username

Hassan
Hussein

Inlägg: 33

i ord som du förstår.


1.idé

2.startkapital,om inte startkapital finns,så är det bara att börja söka investerare.

3.registrering av företag. nutekhuset i liljeholmen,tel.020351010

4.sätt igång och jobba hårt och själv det första året.

4.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-11-07, kl 19:52

Rydberg

Rydberg

Inlägg: 28

Hej Daniel,

Börja med att benchmarka marknaden, dvs. vilka förutsättningar har din produkt; finns behovet, finns andra aktörer, pris, kvalitet osv.

När du tror att iden håller registrera företaget, bolagsform beroende på omfattning/antal personer/risker osv. Att starta företag är enkelt gjort på https://www.foretagsregistrering.se/

Beroende på hur seriös du är kan du nu skaffa en seiös logga, visitkort, PG/BG, företagskonto, telefon# via företagspaket hos Telia, fax osv.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-03-11, kl 12:06

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 13

Att starta ett småföretag i Sverige är inte att rekomendera, om Du vill kunna leva på företagandet. Skatterna är som bekant mycket dyra i Sverige. I och med EU-inträdet kan svenskar starta sitt företag i ett småföretagarvänligt land istället. Tex. Spanien se gratis info på svenska http://usuarios.lycos.es/bertdolf

Hälsningar Bertdolf

Inläggets betyg
Svara Svara med citat