Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Många i samma lokal?

Inlägg 1 av 5

2005-10-26, kl 19:57

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Många i samma lokal?

Hej!
Jag bor i en mindre ort där det finns ganska många hantverkare, konstnärer, homepartysäljare, frisörer, massörer mm. Alla dessa jobbar med sin firma eller hobby, lite på halvfart bredvid sin deltidstjänst. Detta mycket pga att det är svårt att få det att gå runt med hyror och omkostnader. Nu tänkte jag som så här att om man har en stor lokal och stoppar in alla dessa företag och hobbyverksamheter i så behöver ju inte alla 25 personerna vara där och jobba samtidigt! Man kan ha ett rullande schema så att butiken kan hålla öppet hela veckan om man vill.

Och nu till min fråga. Har någon testat detta i stor eller liten skala?

Jag tycker att idén är bra men det finns många svårigheter med detta oxå. Vem ska jobba? Vem ska städa?Hur stor yta ska varje företag ha? Bokföring? Inredning? Vem bestämmer? Ja det finns massor!

Alla bekymmer vill jag veta, gärna lösningar och erfarenheter med!

Mvh,
Kristina

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-10-26, kl 20:02

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Kontorshotell har det konceptet, men vad jag förstår ska det vara lite enklare, och det bör ju inte vara så svårt. Det bör finnas ett grundsortiment som alla betalar för sedan ............
Lars
[email protected]

Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-10-27, kl 08:06

lindberg

lindberg

Inlägg: 4

Hejsan Kristina
Tanken är god. Men vid hemförsäljning (homepartyn) är det hemförsäljning som gäller. Och då är inte butik det rätta. Och heller inte öppettider som en butik. För då är det inte hemförsäljning.
Lycka till/ Agnes

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-10-31, kl 09:38

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan Kristina
Tanken är god. Men vid hemförsäljning (homepartyn) är det hemförsäljning som gäller. Och då är inte butik det rätta. Och heller inte öppettider som en butik. För då är det inte hemförsäljning.
Lycka till/ Agnes



Hej Agnes!

Det har du rätt i, jag uttryckte mig kanske lite dåligt. Här är det flera företagare som säljer sina produkter via hemförsäljning pga att de inte säljer tillräkligt för att hyra butikslokal. Jag menade inte smink och plastparty de har ju hjälp av sitt företag/upline, men tack för svaret! Det är allt för få som svarar på inläggen!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-02-23, kl 11:03

username

Liza
Kerm

Inlägg: 7

Hej. Jag är intresserad av att sälja produkter (inredning och hemartiklar) via en online butik. Hör av dig till mig, med dina produkter om det låter intressant.

Mvh:

Lurriz ([email protected])

Inläggets betyg
Svara Svara med citat