Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ny produkt

Inlägg 1 av 6

2005-10-26, kl 13:23

username

Laima
Romiene

Inlägg: 7

Ny produkt

Jag har en idé om en produkt som inte finns på marknaden (vad jag vet) men som förmodligen har stor potential.
Det ska designas, tillverkas och säljas genom e-butik eller återförsäljare.
Första steget blir att designa. Göra skisser mm. Vilken yrkeskategori är bra på det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-10-27, kl 18:47

tervakoski

tervakoski

Inlägg: 4

beror ju helt på vad det är för en produkt.. du behöver säga exakt men material o.s.v??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-10-27, kl 21:28

username

Laima
Romiene

Inlägg: 7

Ja, ett litet problem är ju att jag inte vet hur det kan se ut eftersom jag inte har sett det någonstans. Det ska vara en typ av smycke med praktiskt tillämpning. Jag skulle föredra att tillverka det i någon plast, något mjukt, elastiskt och snyggt. Det är vad jag tror jag kan berätta så länge.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-10-28, kl 17:38

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Kolla under industridesigners i Telekatalogen så finner du både stora och små firmor som arbetar med detta. Det finns säkert att söka via nätet också..
/johan Olson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-11-02, kl 09:15

username

Laima
Romiene

Inlägg: 7

Tack för svar om industridesigners! Har kommit på flera olika sätt hur den tänkta produkten kan se ut. Känner ni till några företag som kan tänkas tillverka prototyper av en produkt av gummi, silikon eller plast? Hur ska jag gå tillväga för att hitta det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-11-02, kl 21:58

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Lite udda material men jag skulle gissa att du kan finna flera sådana under legotillverkning både på webben och i telekatalogerna. Plast är säkert enklare än gummi och silikon men kolla med ett legoföretag inopm plast så hänvisar de säkert dig vidare om det inte finns hos dem. Du kan också ta kontakt med en ingejörsfirma så hjälper de också till...

M.v.h.

Johan Olson



Citat:

Ursprungligen postat av:

Tack för svar om industridesigners! Har kommit på flera olika sätt hur den tänkta produkten kan se ut. Känner ni till några företag som kan tänkas tillverka prototyper av en produkt av gummi, silikon eller plast? Hur ska jag gå tillväga för att hitta det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat