Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Komma igång!

Inlägg 1 av 5

2005-10-19, kl 23:36

username

Marcus
Karlsson

Inlägg: 3

Komma igång!

Vi är två stycken som planerar att öppna en barnklädesbutik. Vi har inte kommit så långt i planerna och behöver en hel del hjälp hur man går tillväga när man startar eget.

Hur stort startkapital behövs?
Hur lång tid tar det innan man kan ta ut lön?
Tips på bra sajt med starta eget-råd?
Kort och gott, hur gör man?

Tack på förhand!
ALisia




Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-10-20, kl 22:52

username

Johanna
Andersson

Inlägg: 9

Det finns många böcker att läsa inom ämnet, jag rekommenderar bland annat Björn Lundéns "Starta & driva företag" samt "starta eget handboken" av Mats Kullstedt. På www.nutek.se finns mycket information och här på startaeget.se finns ju hur mycket information som helst.

Angående startkapital och möjligheter att ta ut lön så är ju detta högst individuellt. Ni får helt enkelt göra en budget och försöka vara realistiska när ni uppskattar hur mycket ni kommer att sälja.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-10-22, kl 13:54

username

Marcus
Karlsson

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det finns många böcker att läsa inom ämnet, jag rekommenderar bland annat Björn Lundéns "Starta & driva företag" samt "starta eget handboken" av Mats Kullstedt. På www.nutek.se finns mycket information och här på startaeget.se finns ju hur mycket information som helst.

Angående startkapital och möjligheter att ta ut lön så är ju detta högst individuellt. Ni får helt enkelt göra en budget och försöka vara realistiska när ni uppskattar hur mycket ni kommer att sälja.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-10-22, kl 13:56

username

Marcus
Karlsson

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det finns många böcker att läsa inom ämnet, jag rekommenderar bland annat Björn Lundéns "Starta & driva företag" samt "starta eget handboken" av Mats Kullstedt. På www.nutek.se finns mycket information och här på startaeget.se finns ju hur mycket information som helst.

Angående startkapital och möjligheter att ta ut lön så är ju detta högst individuellt. Ni får helt enkelt göra en budget och försöka vara realistiska när ni uppskattar hur mycket ni kommer att sälja.

Lycka till!



Tack så mycket för dina tips! Nutek var precis vad jag letade efter! Tack tack!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-10-24, kl 22:20

username

Medlem
#36197

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det finns många böcker att läsa inom ämnet, jag rekommenderar bland annat Björn Lundéns "Starta & driva företag" samt "starta eget handboken" av Mats Kullstedt. På www.nutek.se finns mycket information och här på startaeget.se finns ju hur mycket information som helst.

Angående startkapital och möjligheter att ta ut lön så är ju detta högst individuellt. Ni får helt enkelt göra en budget och försöka vara realistiska när ni uppskattar hur mycket ni kommer att sälja.

Lycka till!



Tack så mycket för dina tips! Nutek var precis vad jag letade efter! Tack tack!



Hittade lite bra böcker här:
http://ebooks.rbds.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat