Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Kritisera min sida

Inlägg 1 av 9

2005-10-18, kl 23:11

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Kritisera min sida

Hej,
Jag tänkte härma www.klappa.se och be er titta på min sida.

Jag kan inte html, php och allt vad det heter så jag har använt mig av frontpage. Jag misstänker att det inte är det bästa programmet att använda. Jag vill därför ha tips och råd på det mesta. jag vill veta vad ni tycker om sidans utseende, om det är lätt för kunden att förstå, det finns ca 130 artiklar, ska de delas upp i fler kategorier...osv. Gärna tips på annat program att bygga med, eller om det är bättre att anlita någon, eller om någon har en färdig butik som jag kan köpa eller så.... Tacksam för alla svar! Adressen är http://krezon.com.scorpionshops.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-10-19, kl 09:01

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Vad gäller själva butiken så finns det vad jag vet färdiga tekniska lösningar att köpa, som nog åtminstone i ett inledningsskede är bättre än att göra själv, om man inte har den tekniska kunskapen. Alternativt tillhandahåller många webbyråer halvfärdiga lösningar som de sen anpassar efter dina behov, företagets profil och dyl. Om den lösningen du skapar fungerar tekniskt för dig finns det ju däremot ingen anledning till annan lösning, oavsett vilket program du använt.

Dock känns företaget väldigt själlöst, utan vare sig logotyp eller eget manér. I konkurrensen med alla övriga webbshops som dyker upp är designen ett av de viktigaste konkurrensmedlen, som du definitivt bör beakta och gå in noggrannare på.

mvh,

Christoffer
www.poleposition.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-10-24, kl 18:24

username

Arash
Al-Haddad

Inlägg: 31

Hmm...finns nog en del att förbättra där.
Hör av dig till oss så ska vi se om vi kan hjälpa dig ;)

Mvh Arash
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-10-25, kl 11:57

dahlin

dahlin

Inlägg: 16

Hej!

Jag tror att du skulle vinna mycket på att se över företagets profil och utformning. En logga och design som går hand i hand skulle höja intrycket av sidan. Det behöver inte heller kosta skjortan.

Om du är intresserad så kan vi hjälpa dig dels med ovanstående, men också med den tekniska biten. Ta en titt på www.connectingpartners.se, maila till [email protected] eller ringa 08 - 5000 48 40 så kan vi pratas vid.

Med vänliga hälsningar
Marie-Louise Dahlin
Connecting Partners

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-12-12, kl 18:09

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Oj! Ja denna sidan kändes väldigt tom. Håller med ovanstående att du bör skapa en logotyp och ge sidan en grafisk profil. Men även att du bör titta på korrektur gällande text se här "har kläder för de allra mista till tonår". Ordet mista betyder något helt annat än minsta. Byt det Genast just nu ger det dåliga vibbar!
Det finns bra och billiga webbshoppar att köpa. Helt klart kan du även göra programmeringen i Frontpage men inte att rekommendera då det är ett program som lägger till onödig kod i dina dokument. En bra grund är att lära sig html texten som ligger till grund på alla webbsidesproduktioner. Diverse finnestillägg kan man göra i annan kod ex asp eller php. Men för att du inte ska blanda bort dig i denna djungel av programspråk och tid vinner du mycket på att kontakta en bra webbyrå som kan tillverka sidan åt dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-12-25, kl 04:31

FernetBranca1

FernetBranca1

Inlägg: 13

Kollade in din sida min första reaktion kom dock innan jag klickade på länken.."http://krezon.com.scorpionshops.com" lite väl krånglig adress. Sen reagerade jag på färgvalet, använd färger och bakrund som är lätt för ögat jag upplevde de som en skrikig och oseriös sida bara på färgerna. men de kan du lätt ändra på. Använd dig utav en mörkare bakrund dels för att ögat kan vila och att dina bilder blir tydligare. du kan med lätta medel fixa till sidan med hjälp av layout och bra färger. Det är viktigt att ha en logga, helst skaloggan vara lätt att känna igen och lätt att lägga på minnet..Om du vill ha mer tips och råd maila [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-12-27, kl 12:26

username

Johan
Duvdahl

Inlägg: 23

Du måste ha en lätt och inte alltför lång adress. en www.XXXX.?? adress. din adress kommer folk ha problem att hitta och komma ihåg. Sedan själva sidan är själlös och krånglig och väldigt nybörjarmässsig. Om jag komm in på denna sida skulle jag tro att företaget har varit nedlagt i flera år pga designen.
Det jag kan rekommendera till dig är att du tar bort denna webbshopp och lägger in en oscommerce shop (ett gratis system) www.oscommerce.com, och att du senare köper en modern template till oscommerce shoppen på www.templatemonster.com.

Ursäka kritiken men vi hjälps åt. Detta system är gratis och lätt att lära sig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2006-02-02, kl 16:51

hilde

hilde

Inlägg: 6

Hei! Jeg tror det vil lönne seg å ta kontakt med et firma som kan hjelpe deg med å lage en hjemmeside og integrere en webbutikk til deg. Det er vel investerte penger og husk at det er meget viktig at kunden får et godt förste inntrykk!
Jeg mener ikke väre vrang og vrien, men det er ofte bedre å la noen som har erfaring lage siden. Så kan du konsentrere deg på å selge klärne.
Hilde

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2006-02-23, kl 09:51

Internetkonsulten.se

Internetkonsulten.se

Inlägg: 32

Jag tycker att du har gjort ett bra Jobb. Men jag tänker inte försöka mig på att sälja in mina egna lösningar till dig eftersom du verkar driftig och nyfiken så fixar du detta.
Se dig omkring och kolla hur andra har gjort.

Bra jobbat utan en massa men......*L*


Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,
Jag tänkte härma www.klappa.se och be er titta på min sida.

Jag kan inte html, php och allt vad det heter så jag har använt mig av frontpage. Jag misstänker att det inte är det bästa programmet att använda. Jag vill därför ha tips och råd på det mesta. jag vill veta vad ni tycker om sidans utseende, om det är lätt för kunden att förstå, det finns ca 130 artiklar, ska de delas upp i fler kategorier...osv. Gärna tips på annat program att bygga med, eller om det är bättre att anlita någon, eller om någon har en färdig butik som jag kan köpa eller så.... Tacksam för alla svar! Adressen är http://krezon.com.scorpionshops.com

www.Internetkonsulten.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat